Το Citroen C3 από την πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε πριν από 21 χρόνια (το 2002), κέρδισε αμέσως το κοινό με το πολύ όμορφο σχεδιασμό του και το νεανικό του στιλ. Φιλοσοφία που διατηρεί μέχρι σήμερα και στο δημοφιλές τρίτης γενιάς C3, το οποίο προσφέρεται σε ανταγωνιστικές τιμές για τα δεδομένα των supermini, τόσο με τους κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech 83/110 PS, όσο και με τον πετρελαίου 1.5 BlueHDi 100.
Μεταξύ των διαφόρων εκδόσεων που διατίθεται, το C3 1.2 PureTech 110 PS C-Series συμφέρει πολύ, γιατί κοστίζει λιγότερα λεφτά από άλλα μικρά αυτοκίνητα χαμηλότερης ισχύος, ενώ διαθέτει πλουσιοπάροχο εξοπλισμό. Πιο αναλυτικά στην τιμή των 19.700 ευρώ ανήκουν τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων
- Προβολείς LED
- Προβολείς ομίχλης
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι/αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Αυτόματος κλιματισμός
- Οροφή Bi-Ton
- Διακοσμητικά Bronze
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Με επιπλέον 174,65 ευρώ μπορεί να προστεθεί το Pack Safety 2 με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων και αντιθαμβωτικό καθρέπτη. Εξαιρετικά χαμηλό είναι το επιπλέον κόστος για την κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος στα μόλις 94,5 ευρώ.
Ευρύχωρο και αναπαυτικό «σαλόνι»
Πέρα από το μοντέρνο στιλ του και την πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας, το Citroen C3 εμφανίζει πολλά ακόμα χαρίσματα και στο εσωτερικό του. Στο θάλαμο των επιβατών με τη μινιμάλ αισθητική, κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, από όπου ελέγχονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, εξ ου και τα λίγα χειριστήρια. Η ποιότητα των σκληρών πλαστικών είναι αρκετά καλή, όπως επίσης ισχύει για το «δέσιμο» των επιμέρους επιφανειών και την προσθήκη των διαφόρων επενδύσεων που αναβαθμίζουν το διάκοσμο. Σε ότι αφορά τους χώρους, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς κανένα στρίμωγμα και θα εκτιμήσουν δεόντως τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort. Συν του ότι το σχεδόν επίπεδο πίσω κάθισμα θα εξυπηρετήσει όποιον κάτσει στη μέση. Πολύ πρακτικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το ευρύ άνοιγμα.
Άνετο και σβέλτο στο δρόμο
Τα αβαντάζ του Citroen C3 1.2 PureTech 110 συνεχίζονται και στο δρόμο, όπου η άνεση έχει τον πρώτο λόγο, χωρίς όμως να επιβαρύνεται το κράτημα. Η πρόσφυση είναι αρκετή και οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές, αν και κάποιοι ενδέχεται να θελήσουν περισσότερο βάρος από το τιμόνι. Σε πιο πιεσμένους ρυθμούς η υποστροφή θα εμφανιστεί πρώτη και θα διορθωθεί με λίγο άφημα του γκαζιού, με το ESP να επιβάλλει διακριτικά την τάξη.
Στα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου ανήκει και ο αποδοτικός turbo κινητήρας με την ισχύ των 110 ίππων και 205 Nm ροπής, από τις 1.750 σ.α.λ. Το C3 κινείται με γεμάτο τράβηγμα, έχοντας το μοτέρ στις περισσότερες των περιπτώσεων να λειτουργεί στην περιοχή των 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι γρήγορες (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.) και στο ταξίδι διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα, ανεξαρτήτως φορτίου. Όσο για την κατανάλωση, βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τα 7,5 λτ./100 χλμ. Πολύ σημαντικό είναι ακόμα το γεγονός, ότι με CO2 121 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.