Με τα σημερινά δεδομένα ανεβασμένων τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα, το να πωλείται ακόμα ένα μικρό και δυνατό μοντέλο με 125 άλογα σε τιμές που ξεκινούν από 17.180 ευρώ, ισοδυναμεί με θαύμα! Ο λόγος για το πολύ δημοφιλές Toyota Yaris 1.5 125 hp, το οποίο ξεκινά από το προαναφερθέν ποσό στην πρώτη έκδοση Active Steel.
Αν και πρόκειται για τη βασική έκδοση, δεν έχει καμία έλλειψη σε συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων. Παρόλα αυτά, στο επόμενο επίπεδο Active με επιπλέον κόστος 770 ευρώ (από 17.950 ευρώ) παραμένει δελεαστικό, ενώ εξοπλίζεται επιπλέον με μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ζάντες αλουμινίου και κάποια ακόμα αξεσουάρ, όπως θα δείτε στους παρακάτω πίνακες.
Έκδοση | Active Steel | Active |
8 αερόσακοι | • | • |
Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης | • | • |
Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας | • | • |
Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας | • | • |
Οθόνη αφής 7 ιντσών | • | – |
Οθόνη αφής 8 ιντσών | – | • |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Αισθητήρες φώτων | • | • |
Αυτόματη λειτουργία προβολέων | • | • |
Air condition | • | • |
Δερμάτινο τιμόνι-λεβιές | – | • |
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός | • | • |
Ηλεκτρικά παράθυρα πίσω | – | • |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | – | • |
Τιμή από | 17.180€ | 17.950€ |
Τα «φθηνότερα» 125 άλογα της αγοράς
Το Yaris είναι από τα απειροελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας του που εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα και όχι downsized turbo, όμως αυτό σε σημαίνει ότι στερείται ισχύος. Τουναντίον, το 3κύλινδρο 1.500άρι μοτέρ αποδίδει 125 άλογα, τα οποία «καλπάζουν» από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές. Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούνται μόλις 9 δευτερόλεπτα, ενώ το τράβηγμα από χαμηλά δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει turbo. Η έλλειψή του γίνεται αισθητή μόνο σε ανηφορικούς δρόμους της εθνικής οδού, όπου η 6η ταχύτητα «κρεμάει», όταν σε 1.000άρια turbo με περισσότερη ροπή από χαμηλότερες στροφές, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να κατεβάσει σχέση. Παραφωνία είναι ο κάπως αυξημένος θόρυβος που μάλλον είναι θέμα ηχομόνωσης, μαζί με κάποιους κραδασμούς από τους 3 κυλίνδρους. Ωστόσο, με πραγματική κατανάλωση που κυμαίνεται στα 6,8 λτ./100 χλμ., τα παραπάνω μειονεκτήματα περνούν στα ψιλά γράμματα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 125/6.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 153/4.800-5.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 6,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 122 |
*Δοκιμής |
Εκεί που το νέο Yaris είναι με διαφορά καλύτερο από ποτέ, είναι στην οδική του συμπεριφορά και στο γενικότερο στήσιμό του στο δρόμο. Γεγονός που έχουν συμβάλλει τα μέγιστα η νέα στιβαρή πλατφόρμα και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων, που ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με επαρκείς χώρους
Ο σπορτίφ σχεδιασμός του νέου Yaris, αποτελεί ένα ακόμα βασικό του προτέρημα, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του. Σε αυτό έχει γίνει παράλληλα χρήση για πρώτη φορά λεπτού μαλακού πλαστικού, αναβαθμίζοντας την εικόνα του. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ή 8 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), ενώ γενικά τα χειριστήρια είναι εύχρηστα. Από πλευράς χώρων, το νέο Yaris δεν ενθουσιάζει, που σημαίνει ότι τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς περίσσιες ανέσεις. Το ίδιο ισχύει και για το μικρό (για τα δεδομένα της κατηγορίας) χώρο αποσκευών των 286 λίτρων.