Πρωταθλητής οικονομίας θα μπορούσε να ανακηρυχθεί το συγκεκριμένο καινούργιο αυτοκίνητο, γιατί είναι από τα πιο φθηνά της αγοράς και της κατηγορίας του, τόσο σε τιμή όσο και σε κόστος κατανάλωσης καυσίμου. Πόσο δε μάλλον τώρα, που ακόμα και τα μικρά μοντέλα έχουν φτάσει ή και ξεπεράσει τις 20.000 ευρώ σε απλές εκδόσεις, ενώ η βενζίνη βρίσκεται στα ύψη.
Το νέο Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG είναι «πρωταγωνιστής», αφού με τιμή από μόλις 15.740 ευρώ και κατανάλωση (δοκιμής) υγραερίου στα 8,2 λτ./100 χλμ., μειώνει κατά πολύ τα όποια έξοδα. Παράλληλα έχει και άλλα ακόμα πλεονεκτήματα που το τοποθετούν στην κορυφή των σούπερ μίνι, τα οποία αναλύουμε παρακάτω.
Ξεκινώντας από την «καρδιά» του Sandero Streetway, τον 3κύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα, αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής (με το LPG), δύναμη που είναι επαρκέστατη υπό όλες τις συνθήκες. Ακόμα και με τη βενζίνη που μειώνεται ελαφρώς στους 91 ίππους και τα 160 Nm ροπής, δεν του λείπει δύναμη, ενώ εμφανίζει και ελάχιστα πιο ραφιναρισμένη λειτουργία. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα είναι ίδια στα 11,6 δλ. ανεξαρτήτως καυσίμου, με μηδαμινές διαφορές να καταγράφονται στη μέγιστη ταχύτητα και στις ρεπρίζ. Άλλωστε δεν απευθύνεται σε όσους θέλουν να κάνουν… κόντρες, αλλά σε αυτούς που αναζητούν τη μικρότερη δυνατή σπατάλη χρημάτων. Με μεικτή κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ. και τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή υγραερίου στα 1,045 ευρώ/λτ., το έξοδο για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι σχεδόν 8,5 ευρώ.
Ο οδηγός ανά πάσα ώρα και στιγμή επιλέγει μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό το LPG ή όχι, ενώ με τις δύο δεξαμενές των 40 λτ. για υγραέριο και 50 λτ. για βενζίνη, αυξάνεται θεαματικά η αυτονομία. Επιπλέον, λόγω του εργοστασιακού LPG, το Sandero Streetway κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας. Τα καλά χαρακτηριστικά αφορούν και την άνεση που παρέχουν οι αναρτήσεις του, λειαίνοντας σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σίγουρα δεν είναι φτιαγμένο για «fun to drive», όμως κινείται ευθύβολα στον αυτοκινητόδρομο και ακόμα στο όριο οι αντιδράσεις του είναι ουδέτερες και προοδευτικές.
Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα του Sandero Streetway είναι οι χώροι, επιπέδου μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν άνετα, με έναν ακόμα να μη νιώθει πολύ στρυμωγμένος στο πίσω κάθισμα. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων. Καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως και η συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού συγκριτικά με το προγενέστερο Sandero.
Στην τιμή των 15.740 ευρώ διατίθεται η αρχική έκδοση Life, συνοδευόμενη με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, φώτα Full LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και ψηφιακή οθόνη ραδιοφώνου στον πίνακα οργάνων με χειριστήρια στο τιμόνι. Βέβαια, με μόλις 460 ευρώ επιπλέον (16.200 ευρώ) είναι βέβαιο ότι ο πελάτης θα επιλέξει την επόμενη έκδοση Style. Ενσωματώνει ακόμα σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, πίνακα οργάνων με οθόνη LCD, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους – θερμαινόμενους καθρέπτες, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε μήκος (όχι μόνο σε ύψος όπως το Life) και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.