Το να επιλέξει κανείς ένα καινούργιο αυτοκίνητο θέλει αρκετή έρευνα, προκειμένου να βρεθεί αυτό που καλύπτει καλύτερα τις όποιες ανάγκες. Σε κάθε κατηγορία οι προτάσεις είναι πολλές, όπως και στα μίνι μοντέλα, όπου τα κύρια ζητούμενα είναι η τιμή αγοράς, τα πάγια έξοδα και η ευελιξία. Όταν προσφέρονται και άλλες παροχές, τότε σίγουρα δίνουν περισσότερους πόντους συγκριτικά με ένα άλλο.
Ένα καινούργιο αυτοκίνητο που διαθέτει όλα αυτά τα ζητούμενα και ο οδηγός του θα έχει ήσυχο το κεφάλι του για αρκετά χρόνια, είναι το πολύ δημοφιλές Picanto. Γεγονός που συμβάλλουν οι σημαντικές after sales υπηρεσίες που δίνει η Kia, όπως είναι τα 5 χρόνια δωρεάν service, μαζί με την εργοστασιακή 7ετή εγγύηση. Επιπλέον bonus αποτελεί η έκπτωση των 500 ευρώ που δίνει η Kia σε οποιαδήποτε έκδοση του Picanto.
Οι τιμές του ξεκινούν από 13.690 ευρώ στην έκδοση 1.0 LX Inmotion, καθιστώντας το ένα από τα πιο προσιτά καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και ράδιο με MP3. Το αμέσως επόμενο LX Optimum κοστίζει 700 ευρώ παραπάνω (14.390 ευρώ) και εφοδιάζεται επιπλέον με οθόνη αφής 8 ιντσών, δυνατότητα σύνδεσης με Apple Carplay και Android Auto, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και φιμέ παράθυρα.
Ο 1.000άρης κινητήρας των 67 ίππων και 96 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο Picanto, γιατί το κινεί με άνεση στην πόλη και είναι πολύ ολιγαρκής σε καύσιμο. Επιπλέον, εμφανίζει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία δίχως δονήσεις (λόγω 3 κυλίνδρων), είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού ειδικά πάνω από τις μεσαίες στροφές και ελαστικό. Σε συνδυασμό και με το σφιχτής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 4.000 σ.α.λ.), μπορεί να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς και στους ανοιχτούς δρόμους. Η Kia ανακοινώνει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 14,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 161 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο). Από πλευράς κατανάλωσης, σε μεικτές συνθήκες δοκιμής «έκαψε» μόλις 5,6 λτ./100 χλμ.
Εκτός από πάρα πολύ οικονομικό σε τιμή και κατανάλωση, το 1.000άρι Picanto είναι και εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, εύκολο στο παρκάρισμα και στους χειρισμούς γενικότερα (μήκος 3.595 χλστ.). Αν και αστικού προσανατολισμού, είναι σε θέση να καλύψει και πιο μακρινές διαδρομές χωρίς να φοβίζει, ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Επίσης, στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και οι αντιδράσεις του ουδέτερες. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας και επαναφορά, όπως στις στροφές ελαφραίνει.
Θετικές εντυπώσεις εισπράττει αμέσως κανείς και από το εσωτερικό του Picanto. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία, συν του ότι έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες. Πολύ καλή είναι η ποιότητα των σκληρών πλαστικών με την στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα, δίχως να υπάρχουν πουθενά «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες. Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν και οι αρκετοί χώροι για 4 επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων.