Δύο από τα βασικά ζητούμενα που εξετάζει πρωτίστως όποιος κάνει έρευνα αγοράς αυτοκινήτου, είναι η τιμή και η κατανάλωση. Ειδικά όταν το χρειάζεται κάθε μέρα για να κινείται στην πόλη, θα πρέπει να είναι οικονομικό στην κτήση και χρήση του. Παράλληλα, θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνει και πιο μακρινές διαδρομές με άνεση και ασφάλεια, αφού δεν μπορούν όλοι να έχουν δύο αμάξια για να καλύπτουν τις όποιες μεταφορικές τους ανάγκες.
Ένα τέτοιο καινούργιο αυτοκίνητο που παίρνει «άριστα 10» σε τιμή, κατανάλωση και σε άλλους τομείς, είναι το νέο Citroen C3 1.5 BlueHDi. Με τιμή που ξεκινά από 20.700 ευρώ είναι φθηνότερο από όλα τα ντίζελ της αγοράς, ενώ βρίσκεται στα ίδια επίπεδα ή και χαμηλότερα από πολλά supermini βενζίνης. Παράλληλα με κατανάλωση δοκιμής μόλις 5 λτ./100 χλμ., ο οδηγός του γλιτώνει πολλά λεφτά συγκριτικά με τη βενζίνη. Συν του ότι με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και έχει ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Στην τιμή των 20.700 ευρώ προσφέρεται η αρχική έκδοση You!, με 6 αερόσακους, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, οθόνη 5 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και ηλεκτρικούς καθρέπτες. Πολύ συμφέρουσα είναι η δεύτερη έκδοση C-Series με 800 ευρώ παραπάνω (από 21.500 ευρώ). Επιπρόσθετα του You! περιλαμβάνει οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, οροφή Bi-Ton και διακοσμητικά Bronze.
Ο 1.500άρης ντίζελ με την ισχύ των 99 ίππων και την μπόλικη ροπή των 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. διαθέτει δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και εξασφαλίζει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και εν κινήσει. Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες του Citroen C3 εκτιμούν δεόντως και τις αυξημένες ανέσεις που παρέχουν τα αναπαυτικά καθίσματα και τις αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση. Αυτές κρατάνε σταθερό το αμάξωμα σε πιο γρήγορους ρυθμούς στους αυτοκινητόδρομους, ενώ στις στροφές «μπαίνει» με ασφάλεια. Άνετο είναι το εσωτερικό του γαλλικού supermini και σε χώρους, χάρη στο αυξημένο πλάτος και τον αρκετό αέρα για τα πόδια πίσω. Παράλληλα, τα φαρδιά καθίσματα και το σχεδόν επίπεδο πίσω κάθισμα, ενισχύουν την ευρυχωρία. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρα, όμως στην πράξη δείχνει μεγαλύτερο γιατί δεν προεξέχουν οι θόλοι των τροχών και το καθιστούν πλήρως εκμεταλλεύσιμο.