Τα αυτοκίνητα με full hybrid τεχνολογία είναι αναμενόμενα πιο ακριβά από τα συμβατικά με κινητήρες αμιγώς βενζίνης και πετρελαίου δίχως εξηλεκτρισμό. Λογικό, γιατί εκτός από το θερμικό μοτέρ διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα, πρόσθετη αυτοφορτιζόμενη μπαταρία, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και διάφορα ακόμα εξαρτήματα. Ωστόσο, υπάρχει η εξαίρεση στον κανόνα ,το νέο Yaris Hybrid.
Το εξαιρετικά δημοφιλές μικρό Toyota, είναι το φθηνότερο φουλ υβριδικό αυτοκίνητο της αγοράς. Η τιμή των 20.380 ευρώ που ξεκινά στην αρχική έκδοση Active, είναι παραπλήσια ή και χαμηλότερη από άλλων supermini με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και δίχως να είναι υβριδικά. Παράλληλα από τον στάνταρ εξοπλισμό του δεν απουσιάζει κάτι και συγκεκριμένα διαθέτει τα εξής: 8 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Διατήρηση λωρίδας • Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία προβολέων • Adaptive cruise control • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά • Ηλεκτρικούς καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Η πολύ χαμηλή του τιμή, είναι ένα από τα βασικά του πλεονεκτήματα που το έχουν κάνει περιζήτητο. Το άλλο είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση σε βενζίνη. Σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη όπου λειτουργεί αρκετά και σαν αμιγώς ηλεκτρικό, μπορεί να μειωθεί στα 3,5 λτ./100 χλμ.! Ακόμα και τώρα που η 95άρα βενζίνη κοστίζει 1,9 ευρώ/λτ., ένα τυπικό «20άρικο» για ανεφοδιασμό φτάνει για να διανύσει ο οδηγός του Yaris Hybrid πάνω από 300 χιλιόμετρα.
Παράλληλα το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων παρέχει και γρήγορες επιταχύνσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα. Αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. 92 ίππων και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Η συνεργασία τους είναι πολύ καλή, ενώ o βενζινοκινητήρας ακούγεται μόνο όταν χρειαστεί να φορτίσει την μπαταρία ή πατηθεί τέρμα το γκάζι με μια πλήρη επιτάχυνση. Πρόσθετα, με εκπομπές CO2 από 87 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Εξάλλου το Yaris Hybrid είναι ιδανικό για την πόλη και λόγω της άριστης ευελιξίας, συν του ότι είναι πάρα πολύ εύκολο στους χειρισμούς. Γεγονός που συνεισφέρουν το αυτόματο κιβώτιο e-CVT, οι κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 3.940 χλστ.) και το χαμηλό βάρος των 1.085 κιλών. Μαζί με το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων και το στιβαρό του πλαίσιο, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και καλής άνεσης.
Το νεανικό στιλ του νέου Toyota Yaris Hybrid είναι έκδηλο τόσο εσωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του, όπου οι καμπύλες και τα φουσκώματα, έχουν τον πρώτο λόγο. Από πλευράς κατασκευής της καμπίνα, το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, τα επιμέρους σκληρά υλικά και η συναρμογή συνθέτουν μια αρκετά καλή ποιότητα. Στον τομέα των χώρων το Yaris Hybrid τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και προς τα κάτω. Στο πίσω κάθισμα δεν υπάρχει περίσσιος αέρας για τα πόδια των λίγο πιο ψηλών, ενώ τα 286 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι λίγα για supermini αυτοκίνητο.