Η κίνηση στην πόλη πάντοτε θα πονοκεφαλιάζει τους οδηγούς αυτοκινήτων, μιας κι οι ελάχιστες θέσεις παρκαρίσματος, οι στενοί δρόμοι και οι ελιγμοί που απαιτούνται για να περάσει κανείς «αναίμακτα», δημιουργούν ένα πρόσθετο άγχος. Για αυτές τις περιπτώσεις ιδανικό είναι ένα μίνι μοντέλο, γιατί με τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις διευκολύνει πολύ σε τέτοιες συνθήκες. Βέβαια από την άλλη, κάποιοι δεν τα προτιμούν καθότι τα έχουν στο μυαλό τους ως φτωχά εξοπλισμένα.
Όμως υπάρχει μια εξαίρεση στον κανόνα και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολλά, δίχως να κάνει καμία έκπτωση στις παροχές, αλλά και χωρίς να ζητάει ένα σωρό χρήματα για την απόκτησή του. Αυτό δεν είναι άλλο από το πολύ δημοφιλές Hyundai i10! Μάλιστα στα 12.140 ευρώ της αρχικής έκδοσης 1.0 λτ. Fresh, διαθέτει όλα όσα ζητήσει ο σύγχρονος αγοραστής, ενώ είναι και το μοναδικό της κατηγορίας με στάνταρ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition, ηχοσύστημα, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, πολυλειτουργικό τιμόνι και cruise control. Αν αποζητάτε σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες, τότε θα πρέπει να επιλέξετε την έκδοση Style. Το κόστος παραμένει προσιτό, ξεκινώντας από τα 12.940 ευρώ.
Κινητήρας με μπρίο και στιβαρό στο δρόμο
O ευτυχισμένος κάτοχος του Hyundai i10 πέρα από το χαριτωμένο και μαζεμένων διαστάσεων αμάξωμα, απολαμβάνει κι έναν «ζωντανό» κινητήρα που δεν καταναλώνει πολύ. Αναλυτικότερα, το μηχανικό σύνολο του i10 είναι ένα 3κύλινδρο, ατμοσφαιρικό 1.000άρι με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων. Η ισχύς του φτάνει τους 67 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. κι η ροπή τα 96 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Μερίδιο στη «ζωηράδα» φέρει και το πυκνά κλιμακούμενο 5τάχυτο κιβώτιο, που ξεχωρίζει παράλληλα και για την πολύ καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα των σχέσεων. Η βελόνα του ταχυμέτρου «ταξιδεύει» στα 0-100 χλμ./ώρα σε 15 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 156 χλμ./ώρα, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 111 γρ./χλμ., το i10 εξασφαλίζει πάσο ελευθέρας για το δακτύλιο και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Το καλό πρόσωπο του Hyundai i10 υφίσταται και σε κάθε είδους διαδρομή, όντας ισορροπημένο σε κάθε περίσταση. Όταν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι του i10 θα εκπλαγείτε ευχάριστα από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, που συμβάλει τα μέγιστα στην ασφαλή κι άνετη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση κι αυτή με τη σειρά της είναι σωστά ρυθμισμένη, φροντίζοντας να φιλτράρει τις ανωμαλίες των δρόμων και να παρέχει παράλληλα αρκετή πρόσφυση σε διαδρομές με στροφές. Εντός πόλεως το Hyundai i10 τα πάει εξαιρετικά, αφού οι μαζεμένες του διαστάσεις και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εξασφαλίζουν άριστη ορατότητα, βοηθούν τον οδηγό στους ελιγμούς στα στενάκια του κέντρου, αλλά και στην εύρεση μιας θέσης παρκαρίσματος.
Προσεγμένη κι άνετη καμπίνα
Τα καλά χαρακτηριστικά του Hyundai i10 συνεχίζονται όταν θα έρθετε και σε επαφή με την προσεγμένη καμπίνα του. Το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά που σε πείθουν πως θα αντέξουν στο χρόνο, σε συνδυασμό με τη στιβαρή συναρμογή. Επίσης, ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά, βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργείες των διαφόρων χειριστηρίων. Ακόμα ένα σημαντικό προσόν του i10 είναι και οι χώροι του, μιας και θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις τέσσερις ενήλικες. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 252 λίτρων, είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του.