Η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, γιατί τα λεφτά που θα δαπανηθούν (και δεν είναι λίγα πλέον) θα πρέπει να πιάσουν τόπο μέχρι τελευταίου σεντ. Εξάλλου οι απαιτήσεις των καταναλωτών είναι πολλές, αφού ο πήχης έχει ανέβει ψηλά και στα supermini, τα οποία συγκεντρώνουν μεγάλα μερίδια και όγκους πωλήσεων.
Μία από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις στα μικρά χάτσμπακ είναι το Hyundai i20. Εδώ και λίγους μήνες έχει λανσαριστεί ανανεωμένο, με ακόμα πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Ειδικά με τον πολύ καλό συνολικά κινητήρα 1.0 T-GDI 100 PS, η τιμή των 19.390 ευρώ είναι από τις χαμηλότερες της αγοράς για supermini με turbo μοτέρ βενζίνης. Παράλληλα συνοδεύεται με όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα πλέον συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων από την εισαγωγική έκδοση Exclusive, όπως:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ενεργοποίηση μεσαίων φώτων
- Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
Ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός και η ελκυστική τιμή του νέου Hyundai i20 1.0 T-GDI Exclusive, είναι δύο από τα βασικά ατού του αυτοκινήτου. Ένα ακόμα σημαντικό είναι η ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν, αφού το i20 προσφέρει αρκετό αέρα για τα κεφάλια, τα πόδια και ωφέλιμο πλάτος. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει και άλλος χώρος για να τοποθετηθούν διάφορα μικροαντικείμενα. Επίσης, κατασκευή του εσωτερικού με τα σκληρά συμπαγή πλαστικά είναι ιδιαίτερα γεροδεμένη.
Λίρα 100 είναι και ο 1.000άρης turbo κινητήρας με τα 100 άλογα. Διακρίνεται αμέσως για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και το καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, λόγω και των 172 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.500 σ.α.λ. Ο 1.0 T-GDI διαθέτει μπρίο, παρέχει σβέλτες επιδόσεις, φτάνει χωρίς δυσκολία πιο υψηλούς ρυθμούς, ενώ η κατανάλωση συγκρατείται σε χαμηλά επίπεδα, όπως και οι εκπομπές CO2 (από 117 γρ./χλμ. – μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του Hyundai επισφραγίζει με τον καλύτερο τρόπο και η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις με την ελαφρώς σφιχτή ρύθμιση διαχειρίζονται καλά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ μαζί με το στιβαρό πλαίσιο ενισχύεται το κράτημα, ακόμα και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς. Σύμμαχοι του οδηγού είναι σε κάθε περίπτωση το άμεσο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) και τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
Κινητήρας | 1.0 T-GDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 188 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,2 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 117 |
*Δοκιμής |