Πολύς κόσμος παραπονιέται για τις συνεχόμενες ανατιμήσεις στα αυτοκίνητα, αφού οι τιμές τους δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν. Αντίστοιχα όμως ο εξοπλισμός και οι τεχνολογίες που φέρουν τα σύγχρονα αμάξια δεν συγκρίνονται με παλαιότερα, όταν για παράδειγμα αρκούσε ένας αερόσακος, υδραυλικό τιμόνι και air condition.
Για την απόκτηση ακόμα και ενός μίνι μοντέλου, απαιτούνται πλέον γύρω στις 17.000 ευρώ και άνω. Εξαίρεση στον κανόνα παραμένει για λίγο όμως ακόμα χρονικό διάστημα, το Kia Picanto Model Year 2024. Στην εισαγωγική έκδοση 1.0 MPi 67 hp LX Inmotion 4S διατίθεται στην τιμή των 14.790 ευρώ (ισχύει έκπτωση 500 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις του), όμως το απόθεμα είναι περιορισμένο, λόγω τις επικείμενης έλευσης του ανανεωμένου Picanto. Αυτό κοστίζει από 16.790 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Optimum με πολύ περισσότερο εξοπλισμό. Να σημειωθεί ακόμα, ότι κάθε νέο Kia Picanto (MY24-25) συνοδεύεται με 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Σχετικά με το πιο οικονομικό σε τιμή νέο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το Picanto 1.0 MPi 67 hp LX Inmotion 4S Model Year 2024 των 14.790 ευρώ, είναι ιδανικό για όσους θέλουν ένα οικονομικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο για την πόλη. Στον εξοπλισμό του ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματο άναμμα φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, τηλεχειρισμό κεντρικού κλειδώματος, ράδιο με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι και ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού σε ύψος. Με επιπλέον μόνο 700 ευρώ (15.490 ευρώ) που κοστίζει στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Optimum 4S περιλαμβάνει ακόμα οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών με σύνδεση Apple Carplay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, 6 ηχεία και φιμέ πίσω κρύσταλλα.
Το Kia Picanto θα γίνει το «δεξί χέρι» του οδηγού που μετακινείται στα αστικά κέντρα, διότι είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο, πολύ εύκολο στο παρκάρισμα και οικονομικό στη χρήση. Ο 1.000άρης κινητήρας με τα 67 άλογα και τα 96 Nm ροπής συνδυάζεται με ένα σφιχτής κλιμάκωσης 5άρι σασμάν, έτσι ώστε να «αρπάζει» πιο γρήγορα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και γενικά να προσφέρει την απαιτούμενη σπιρτάδα. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 14,6 δλ.), ενώ με πραγματική κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. θυμίζει ντίζελ. Συν του ότι με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. απαλλάσσει τον κάτοχό του από τα τέλη κυκλοφορίας και δίνει τη δυνατότητα ελευθέρας εισόδου στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Παρότι πρόκειται για το πιο οικονομικό νέο αμάξι στην Ελλάδα, το Picanto είναι πολύ καλά κατασκευασμένο (για τα δεδομένα των μίνι). Στο εσωτερικό του τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και γεροδεμένα, ενώ δεν υπάρχουν ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Ο οδηγός θα βολευτεί γρήγορα και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Οι μίνι διαστάσεις του (μήκος 3.595 χλστ.) ευνοούν την ευελιξία, χωρίς όμως να περιορίζουν σημαντικά τους χώρους, αφού τέσσερα άτομα μέσου ύψους θα χωρέσουν. Αρκετό για τα δεδομένα των μίνι αυτοκινήτων είναι και το πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων (1.010 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα).