Οι ανατιμήσεις μπορεί να μας ταλαιπωρούν σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας, όμως στα αυτοκίνητα υπάρχει ακόμα μια επιλογή με χαμηλό κόστος αγοράς και ακόμα λιγότερα έξοδα χρήσης. Για την ακρίβεια, το χαμηλότερο κόστος αγοράς από κάθε άλλο νέο μοντέλο της ελληνικής αγοράς! Ο τίτλος ανήκει στο Kia Picanto, που με τιμή εκκίνησης στις 14.390 ευρώ (κατόπιν έκπτωσης 500 ευρώ) είναι το φθηνότερο νέο αυτοκίνητο στην Ελλάδα.
Η έκδοση 1.0 LX Inmotion 4S έχει το προνόμιο του να είναι η πιο προσιτή επιλογή καινούργιου τετράτροχου στη χώρα μας, προσφέροντας όσα χρειάζονται στον εξοπλισμό. Air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, 6 αερόσακοι και ράδιο με MP3 είναι στάνταρ, αφήνοντας την οθόνη αφής 8 ιντσών, το σύστημα πολυμέσων με συνδεσιμότητα Apple Carplay και Android Auto, την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέπτες και τα φιμέ παράθυρα για την επόμενη έκδοση Optimum 4S, η οποία τιμάται μόλις 700 ευρώ παραπάνω και είναι ακόμα πιο συμφέρουσα (15.090 ευρώ, πάντα με την έκπτωση των 500 ευρώ). Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα 5 χρόνια δωρεάν service που προσφέρει η Kia.
Το βασικό Picanto κινείται από τον επαρκέστατο και ιδιαίτερα οικονομικό τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα, απόδοσης 67 ίππων και 96 Nm. Η λειτουργία του είναι αξιοσημείωτα πολιτισμένη, παρά την αρχιτεκτονική των 3 κυλίνδρων, ενώ χαρακτηρίζεται και από τη σεβαστή ελαστικότητα, ειδικά από τις 2.500-3.000 σ.α.λ. και πάνω. Σε συνδυασμό και με το σφιχτής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 4.000 σ.α.λ.), μπορεί να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς και στον αυτοκινητόδρομο. Η τελική των 161 χλμ./ώρα και τα 14,6 χλμ./ώρα για το 0-100 χλμ./ώρα συνιστούν καλά νούμερα για την κατηγορία, ωστόσο σε ένα αυτοκίνητο πόλης ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο τα αντίστοιχα της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.
Εκεί το Picanto 1.0λτ. διαπρέπει, καταφέρνοντας να κρατά την κατανάλωση στα 4,3-4,6 λίτρα/100 χλμ. βάσει εργοστασίου (5,6 λίτρα/100 χλμ. στη δοκιμή, εξίσου εξαιρετική τιμή) και το διοξείδιο του άνθρακα στα 113 γρ./χλμ., συνεπώς δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Εκτός από πάρα πολύ οικονομικό σε τιμή και κατανάλωση, το 1.000άρι Picanto είναι και εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, εύκολο στο παρκάρισμα και στους χειρισμούς γενικότερα (μήκος 3.595 χλστ.). Αν και αστικού προσανατολισμού, είναι σε θέση να καλύψει και πιο μακρινές διαδρομές χωρίς να φοβίζει, ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Επίσης, στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και οι αντιδράσεις του ουδέτερες. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας και επαναφορά, όπως στις στροφές ελαφραίνει.
Θετικές εντυπώσεις εισπράττει αμέσως κανείς και από το εσωτερικό του Picanto. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία, συν του ότι έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες. Πολύ καλή είναι η ποιότητα των σκληρών πλαστικών με την στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα, δίχως να υπάρχουν πουθενά «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες. Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν και οι αρκετοί χώροι για 4 επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων.
- Βασικός εξοπλισμός:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματη λειτουργία φώτων
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά
- Ράδιο CD/MP3
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 67/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 96/3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 161 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 113 |
*Δοκιμής |