Πριν την εμφάνιση των μικρών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, η λέξη «turbo» συνόδευε λίγα σπορ αυτοκίνητα και κορυφαίες εκδόσεις. Τώρα ισχύει το αντίθετο, αφού τα μοντέλα με ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα αποτελούν τη μειοψηφία, ενώ τα turbo βενζίνης έχουν κατακλύσει την αγορά.
Ανάμεσα στα δεκάδες αυτοκίνητα με turbo downsized κινητήρες, αυτό που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή και αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση αγοράς, είναι το νέο Hyundai i20 1.0 T-GDi 100. Από την αρχική έκδοση Fresh περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του όλα τα στοιχεία ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού όπως: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων και προειδοποίηση αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος. Στάνταρ είναι ακόμα το air condition, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, η αυτόματη ενεργοποίηση/σβήσιμο μεσαίας σκάλας φώτων και το radio-MP3, USB.
Με 800 ευρώ παραπάνω, στην πολύ δελεαστική τιμή των 14.990 ευρώ, η έκδοση Exclusive διαθέτει ακόμα φώτα ημέρας και θέσεως LED, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, εργοστασιακούς πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος με μπουτόν απενεργοποίησης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών και Bluetooth με αναγνώριση φωνής.
Εκτός από την ασυναγώνιστη τιμή, το νέο i20 διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό εξωτερικά και στο εσωτερικό του. Ο θάλαμος των επιβατών με τη στιβαρή κατασκευή και την πολύ καλή εργονομία, εντυπωσιάζει και με τους χώρους, που το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 352 λίτρα.
Η προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του νέου Hyundai i20 γίνεται άμεσα αντιληπτή και στο δρόμο. Το αυτοκίνητο αποπνέει συμπαγή αίσθηση χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και την κατάλληλη ρύθμιση των αναρτήσεων. Παράλληλα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης ενισχύει την άνεση, σε συνδυασμό με την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα.
Το 1.000άρι 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Ο 1.0 T-GDi εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και επιταχύνει σβέλτα το αμάξωμα των 1.065 κιλών. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 δευτερόλεπτα, και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).