Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων κατακλύζεται από πάρα πολλά καλά και πολύ ανταγωνιστικά αυτοκίνητα, κάνοντας την τελική επιλογή δύσκολη. Ειδικά όσο ανεβαίνουν τα ποσά, τόσο αυξάνονται οι επιλογές, αλλά και οι απαιτήσεις του αγοραστή.
Δείτε ακόμα: Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Ωστόσο, η ζήτηση για προσιτά αυτοκίνητα ήταν και παραμένει ψηλά στη λίστα των πελατών, οι οποίοι δεν είναι σε θέση να ξοδέψουν ή να χρεωθούν πολλά χρήματα. Ένα βατό ποσό για καινούργιο αυτοκίνητο είναι οι 15.000 ευρώ όπου εστιάσαμε και σας παρουσιάζουμε τέσσερα μοντέλα από τις δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών, μικρομεσαίων και μικρών SUV.
Kia Stonic 1.2 λτ. 84 PS EX Optimum
Το πιο οικονομικό σε τιμή μικρό SUV της αγοράς είναι το Kia Stonic με τον 1.2 λτ. κινητήρα, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 13.990 ευρώ στην αρχική έκδοση LX Inmotion. Η αμέσως επόμενη έκδοση EX Optimum κοστίζει 14.590 ευρώ και συμφέρει περισσότερο, αφού δεν λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό και η τιμή παραμένει χαμηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμη: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi
Αρχικά, το Stonic κεντρίζει το ενδιαφέρον για το μοντέρνο και ελκυστικό σχεδιασμό του αμαξώματός του, ειδικά στις εκδόσεις με τη διχρωμία (20 χρωματικοί συνδυασμοί). Μοντέρνο είναι και το εσωτερικό με τις καθαρές γραμμές που λειτουργούν προς όφελος της εργονομίας και πρακτικότητας. Για την κατασκευή του έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών στιβαρής συναρμογής, ενώ το φινίρισμα αναβαθμίζουν τα διάφορα διακοσμητικά στο ταμπλό. Στα θετικά της καμπίνας ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών και το τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Οδηγώντας το Stonic, τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν είναι η φιλικότητα και ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς. Η ανάρτησή του έχει σφιχτή ρύθμιση και προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Η άνεση ικανοποιεί, αλλά ίσως κάποιοι θα το ήθελαν να περνάει με πιο μαλακό τρόπο από τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Τέλος, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.2 λτ. με τους 84 ίππους κρίνεται επαρκής για όσους δεν κυνηγούν τις επιδόσεις.
Δείτε ακόμη: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;
Τιμή: 14.590 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 271,95 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7,0 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 84/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 122/4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 6,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 147 γρ./χλμ. (WLTP) *εργοστασιακές μετρήσεις
Renault Clio 1.0 TCe 100 PS Authentic
Το εντελώς νέο, 5ης γενιάς Renault Clio διαθέτει νέες τεχνολογίες και ποιότητα που συναντά κανείς σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ασφάλεια ανωτέρου επιπέδου, νέους κινητήρες και περισσότερες ανέσεις. Ωστόσο οι τιμές του είναι πολύ ανταγωνιστικές, αφού το πιο ενδιαφέρον από αγοραστικής πλευράς 1.0 TCe 100 κοστίζει από 14.890 ευρώ στην αρχική έκδοση Authentic.
Ο νέος 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.0 TCe ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του νέου Clio, αφού πετυχαίνει ένα πολύ καλό συνδυασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 100 ίππων και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. διακρίνεται αρχικά για την πολύ καλή του λειτουργία. Παράλληλα, Το νέο Clio 1.0 TCe 100 κερδίζει αμέσως τον οδηγό του στο δρόμο, χάρη στην πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά και τον κατάλληλο συνδυασμό μεταξύ άνεσης, σταθερότητας και επιδόσεων.
Δείτε ακόμη: VW T-Cross ή Polo στα ίδια λεφτά;
Εξωτερικά οι σχεδιαστές του νέου Clio ακολούθησαν γνώριμα πρότυπα, όμως στο εσωτερικό έπραξαν ορθά και το άλλαξαν τελείως, κάνοντάς το αισθητά πιο σύγχρονο, πρακτικό, ποιοτικό και μοντέρνο. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Clio είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 26 λίτρα και έφτασε τα 391 λίτρα.
Τιμή: 14.890 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόνομης πέδησης, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, air condition, αισθητήρες φωτός και βροχής, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών και πίσω αισθητήρες στάθμευσης.
Διαβάστε ακόμη: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 100/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 100 γρ./χλμ. (NEDC) *εργοστασιακές μετρήσεις
Skoda Scala 1.0 TSI 95 PS Active
Με το Scala η Skoda έκανε μια δυναμική επανείσοδο στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, προσφέροντας ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Αυτές ξεκινούν από τα μόλις 14.900 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Active, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλο το απαραίτητο πακέτο στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας.
Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: Skoda Scala ή Kamiq 1.0 TSI 116 PS;
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του Skoda Scala ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Στο μινιμάλ αισθητικής ταμπλό, το οποίο είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες υλικό, κυριαρχεί στο κέντρο η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων (6,5 ιντσών στη βασική έκδοση). Σημαντικό πλεονέκτημα του Scala αποτελούν οι πάρα πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, με τους πίσω να έχουν πολύ αέρα για τα πόδια τους. Μεγάλο σε άνοιγμα και χωρητικότητα είναι και το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων.
Ο οδηγός του Scala θα εντυπωσιαστεί από τα πρώτα κιόλας μέτρα από την άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Παράλληλα εμφανίζει ασφαλές πάτημα σε κάθε διαδρομή, εστιάζοντας στην ευκολία στην οδήγηση. Όσον αφορά τον βασικό 1.0 TSI με τους 95 ίππους και τα 170 Nm ροπής, ικανοποιεί με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και είναι ολιγαρκής σε καύσιμο.
Διαβάστε επίσης: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Τιμή: 14.900 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 111,72 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 95/5.000 – 5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 175/2.000 – 3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ. (WLTP) *εργοστασιακές μετρήσεις
VW Polo 1.0 MPI EVO 80 PS
Το νέο VW Polo αποτελεί μία από τις καλύτερες και πληρέστερες προτάσεις στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Με τον αρχικό 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 MPI και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό κοστίζει από 14.950 ευρώ.
Δείτε ακόμα: VW T-Roc 1.0 TSI ή 1.6 TDI στα ίδια λεφτά;
Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 80 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 95 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ. Ισχύς που ακούγεται χαμηλή, όμως κερδίζει τον οδηγό με την ελαστικότητά του, μιας και τραβάει καλά, σχεδόν από τις 1.000 σ.α.λ. Βέβαια άξιος συνεργάτης του μικρού αυτού κινητήρα είναι και το 5τάχυτο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με κανονικούς ρυθμούς οδήγησης, η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 6,9 λτ./100 χλμ.
Επίσης, από τα πρώτα χιλιόμετρα ο οδηγός μένει πολύ ικανοποιημένος από το επίπεδο άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση και από την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ακλόνητο, ενώ σε δρόμο με στροφές το αμάξωμα εμφανίζει λογικές κλίσεις. Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση και αρκούντως γρήγορο, ενώ τα φρένα είναι πανίσχυρα.
Το εσωτερικό του νέου VW Polo έχει κορυφαία ποιότητα και είναι κατασκευασμένο από παχύ μαλακό υλικό, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η εργονομία είναι προσεκτικά μελετημένη με όλα τα χειριστήρια σε σωστή θέση και μία οθόνη αφής 6,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Οι χώροι θα καλύψουν με άνεση τέσσερις ενήλικες ακόμη και άνω του κανονικού αναστήματος. Μεγάλος για την κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων.
Δείτε ακόμα: Opel Crossland X 1.2T Vs SEAT Arona 1.5 TSI
Τιμή: 14.950 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 103,88 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 80/6.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/3.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 171 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 106 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις