Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων ολοένα να ανεβαίνουν και να μην έχουν σταματημό, οι καταναλωτές είτε θα βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ή θα αγοράσουν ένα άλλο οικονομικότερο μοντέλο μέχρι εκεί που φτάνουν τα λεφτά τους. Στα μικρομεσαία 5θυρα για παράδειγμα, βασικά μοντέλα σε πολλές περιπτώσεις ξεκινούν από 25.000 ευρώ, ενώ πολύ εύκολα ξεπερνούν τις 28.000 και 30.000 ευρώ. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί η BMW 116i, αφού η τιμή της έχει κρατηθεί ίδια εδώ και δύο χρόνια και πραγματικά προκαλεί μεγάλη εντύπωση και για τα σημερινά δεδομένα.
BMW 116i Advantage με μόνο 22.350 ευρώ
Στα λεφτά που στοιχίζουν πλέον αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, μπορεί κανείς να αποκτήσει τη BMW 116i Advantage σε τιμή που ξεκινά από 22.350 ευρώ. Θα περίμενε κανείς ότι με τόσα λίγα λεφτά για μικρομεσαίο premium αυτοκίνητο, θα υπήρχαν ελλείψεις στον εξοπλισμό. Και όμως δεν της λείπει τίποτα και είναι «φορτωμένη» με τα πάντα. Αναλυτικά διαθέτει τα εξής: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Αισθητήρες φωτός και βροχής • Οθόνη 8,8 ιντσών • Σύστημα πλοήγησης • Cruise Control με λειτουργία φρεναρίσματος • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω • Αυτόματο κλιματισμό • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Πολυτελές εσωτερικό με αρκετούς χώρους
Παρότι πρόκειται για το βασικό και πιο προσιτό μοντέλο στην γκάμα της BMW, δεν αλλάζει πουθενά σε σχέση με τις πιο ακριβές εκδόσεις. Καταρχήν κερδίζει τον υποψήφιο αγοραστή με την άρτια ποιότητα κατασκευής σε επίπεδο υλικών, εξαιρετικής συναρμογής και αντίστοιχου φινιρίσματος. Στην στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική κονσόλα βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό η οθόνη του infotainment των 8,8 ιντσών και πιο κάτω ο κλιματισμός. Τα φυσικά χειριστήρια που είναι τοποθετημένα σε όλη την κονσόλα μέχρι ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, βελτιώνουν την εργονομία και ο οδηγός δεν ψάχνεται για τις απλές αλλά βασικές λειτουργίες σε μενού και υπομενού. Άλλο ένα θετικό γνώρισμα του αυτοκινήτου αποτελούν οι άνετοι χώροι για τέσσερις επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι πολύς και μόνο όποιος κάτσει στη μέση δεν θα νιώσει άνετα λόγω και του ψηλού κεντρικού τούνελ. Αρκετό είναι και το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων, χωρίς να περιλαμβάνεται ο αρκετός πρόσθετος χώρος κάτω από το δάπεδο.
Εξαιρετικά ισορροπημένη η BMW 116i στο δρόμο
Η BMW 116i αποτελεί μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη και στο δρόμο, παρόλο που δεν διαθέτει πολύ υψηλή ισχύ, ή πακέτα M και οποιοδήποτε άλλο εξτρά που να προσφέρει πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Ο 3κύλινδρος 1.500άρης turbo των 109 ίππων μαζί με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο (σπάνιο πλέον σε BMW) ταιριάζουν κατάλληλα και η 116i δεν ξεμένει ποτέ από δύναμη. Τα 190 Nm ροπής που αποδίδονται μόλις στις 1.380 σ.α.λ. είναι η βασική αιτία της εξαιρετικής ελαστικότητας. Παράλληλα το μοτέρ εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και μέση πραγματική κατανάλωση στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με την κανονική ρύθμιση και τις 16άρες ζάντες με ελαστικά 205/55 προσφέρουν πολύ καλή άνεση στρίψιμο αλά BMW. Η ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης και η γεμάτη αίσθηση, πλαισιώνονται από μικρές κλίσεις και ομοιόμορφες αντιδράσεις, όπου το πλαίσιο «βράχος» είναι φτιαγμένο για να αντέχει πολλαπλάσιες ιπποδυνάμεις και ροπή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 109/ 4.300-6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 190/ 1.380-3.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,6 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 200 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 130 |
*Δοκιμής |