Η καλύτερη ευκαιρία αυτή την στιγμή στα μικρομεσαία 5θυρα για όσους αναζητούν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο στα λιγότερα λεφτά, είναι χωρίς καμία αμφιβολία το Hyundai i30. Ακόμα και από την αρχική του έκδοση -η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί βασική- αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση, δίχως ουσιαστικές ελλείψεις.
Το εικονιζόμενο i30 κοστίζει από μόλις 18.890 ευρώ και το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν δει κάποιος την τιμή του στο ταμπελάκι, θα το νομίζει ότι είναι πιο ακριβό. Με τις ανατιμήσεις που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες και στα αυτοκίνητα, αυτό το ποσό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο μοιάζει λες και είναι λάθος, δεδομένου ότι μικρά αυτοκίνητα άλλων μαρκών και με λιγότερο εξοπλισμό στοιχίζουν τουλάχιστον 20.000+ ευρώ.
Στις 18.890 ευρώ πωλείται τώρα το i30 με τον 1.5 DPi κινητήρα, στην έκδοση Premium. Όπως αναφέραμε παραπάνω μόνο «βασική» δεν είναι από πλευράς εξοπλισμού, αφού διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
- Συστήματα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Έγχρωμη οθόνη αφής Display Audio 8 ιντσών
- Bluetooth με audio streaming και αναγνώριση φωνής
- Σύνδεση με εφαρμογές Android και Apple CarPlay
- Κάμερα οπισθοπορίας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης
- Φώτα ημέρας και θέσεως LED
- Αυτόματο άναμμα φώτων
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
- Προβολείς ομίχλης εμπρός
- Air Condition
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55 R16
Ο 1.5 DPi κινητήρας είναι από τους πλέον ελάχιστους στην κατηγορία δίχως turbo, όμως έχει αρκετά καλή απόδοση. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την τεχνολογία Dual Port Injection (DPi) και το μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων (D-CVVT) αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Επιπλέον ενσωματώνει σύστημα Idle Stop and Go για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων και η μετάδοση γίνεται μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Ο 1.5 DPI επιταχύνει το βάρους 1.176 κιλών i30 στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 187 χλμ./ώρα, με εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 127 γρ./χλμ.
Στα θετικά γνωρίσματα του i30 ανήκει και το καλοφτιαγμένο εσωτερικό του. Σε αυτό έχει γίνει χρήση μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, ενώ συνολικά η κατασκευή του είναι προσεγμένη. Γεγονός που γίνεται αντιληπτό από το ποιοτικό κλείσιμο των θυρών, έως τους απαλούς στο πάτημα διακόπτες. Συν του ότι στο εσωτερικό του παρέχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια, εξασφαλίζοντας άνετες μετακινήσεις σε τέσσερις επιβάτες ή και πέντε αν χρειαστεί με λίγες παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα. Παράλληλα, το πορτ μπαγκάζ των 395 λίτρων χωράει αρκετές βαλίτσες και φτάνει τα 1.301 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.