Ήρθε η στιγμή της επιλογής ενός καινούργιου αυτοκινήτου για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά να μπορεί να πάει και ταξίδια, χωρίς να στριμώχνονται οι επιβάτες. Επίσης θα πρέπει να μην ξεφεύγει σε τιμή, να είναι φουλ εξοπλισμένο και με πλούσιες after sales παροχές και εγγυήσεις. Αυτά και πολλά ακόμα προσφέρει το νέο Hyundai i20, τόσο με τον 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων, όσο και με τον πιο δυνατό 1.000άρη turbo των 100 ίππων, τα οποία πωλούνται σε άκρως συμφέρουσες τιμές.
Με τιμή από 16.890 ευρώ
Με τις απανωτές αυξήσεις που γίνονται στα αυτοκίνητα, ποσά της τάξεως των 20.000 ευρώ και άνω φτάνουν δε φτάνουν σε πολλές πλέον περιπτώσεις για την αγορά μικρού μοντέλου. Η Hyundai παραμένει άκρως ανταγωνιστική και προσιτή με το i20, το οποίο κοστίζει από 16.890 ευρώ με τον κινητήρα 1.2 MPI 84 hp και από 18.090 ευρώ με τον 1.0 T-GDi 100 hp, στην αρχική έκδοση Fresh. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, Radio-Mp3, USB και Bluetooth, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες και air condition.
Στην επόμενη έκδοση Exclusive, το i20 1.0 T-GDi συμφέρει ακόμα περισσότερο αφού η διαφορά του με το 1.2 MPi είναι στα 1.000 ευρώ (18.890 έναντι 17.890 ευρώ). Στον εξοπλισμό τους ανήκουν επιπλέον ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φώτα ημέρας και θέσεως LED, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων.
Φουλ των ανέσεων στο εσωτερικό
Το Hyundai i20 είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, ενώ στο πίσω κάθισμα υπάρχει μπόλικος αέρας για τα πόδια, ώμους και κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων έχει αντίστοιχη χωρητικότητα με προγενέστερων μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, θέση οδήγησης και τα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Από πλευράς κατασκευής τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και πολύ καλά μονταρισμένα, με αποτέλεσμα να μην παρατηρούνται τριγμοί ακόμα και σε «βομβαρδισμένα» οδοστρώματα.
Στιβαρό στο δρόμο – κινητήρες για κάθε ανάγκη
Η στιβαρή κατασκευή του νέου i20 γίνεται αμέσως αισθητή και στην οδήγηση, χάρη στο ενισχυμένο του πλαίσιο και το κατάλληλο σετάρισμα των αναρτήσεων, το οποίο είναι στη μέση μεταξύ μαλακού και σφιχτού. Το μικρό Hyundai περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Όταν αρχίσουν οι στροφές, ο οδηγός έρχεται αντιμέτωπος με μικρές κλίσεις και μπόλικη πρόσφυση, ενώ το ESP μπαίνει διακριτικά όταν ο οδηγός το παρακάνει.
Όσον αφορά τους κινητήρες, ο 1.2 MPi με τους 84 ίππους εμφανίζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και κρατάει χωρίς δυσκολία ρυθμούς εθνικής οδού, χάρη στην κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (130 χλμ./ώρα με 4.100 σ.α.λ.). Ο 1.0 T-GDi με τους 100 ίππους, την περισσότερη ροπή από χαμηλότερες στροφές και τις 6 ταχύτητες εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις και δουλεύει σε χαμηλότερα σε σβέλτους ρυθμούς (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ κοντά μεταξύ των δύο κινητήρων και σε χαμηλά επίπεδα (βλ. παρακάτω πίνακα).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,1 | 10,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | 188 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,9 | 7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121 | 118 |
Βάρος (κιλά) | 1.013 | 1.065 |
*Δοκιμής |