Είναι πλέον γνωστό ότι τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει στην πλειοψηφία τους σημαντικά (όπως όλα τα αγαθά άλλωστε), με αποτέλεσμα οι πελάτες να πληρώνουν αρκετές χιλιάδες ευρώ παραπάνω για την απόκτησή τους. Ακόμα και όταν πρόκειται για απλά, καθημερινά μοντέλα πόλης, τα οποία αποτελούν βασικό μέσο μετακίνησης χιλιάδων οδηγών για να πάνε στη δουλειά τους. Κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις νέων μοντέλων που προσφέρονται ακόμα σε προσιτές τιμές υπάρχουν, μεταξύ αυτών το Toyota Yaris, τόσο με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 125 hp, όσο και με το υβριδικό σύνολο 1.5 Hybrid 116 hp.
Νέο Toyota Yaris από μόνο 17.180 ευρώ
Με τιμή που ξεκινά από 17.180 ευρώ το νέο Yaris 1.5 125 hp είναι πολύ φθηνότερο από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού, αφού συγκριτικά με άλλα supermini χαμηλότερης ισχύος στοιχίζει τουλάχιστον 3.000 ευρώ κάτω. Το ίδιο ισχύει και για το Yaris 1.5 Hybrid 116 hp, καθώς με τιμή από 19.880 ευρώ είναι το φθηνότερο full hybrid της αγοράς και οικονομικότερο από πολλά μικρά με συμβατικούς κινητήρες. Παρά τις χαμηλές του τιμές, ο εξοπλισμός που διαθέτουν από τις βασικές εκδόσεις δεν εμφανίζει καμία ουσιαστική έλλειψη.
Το Yaris 1.5 125 hp στην πρώτη έκδοση Active Steel περιλαμβάνει: 8 αερόσακους • Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης • Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες φώτων • Αυτόματη λειτουργία προβολέων • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός • Ηλεκτρικούς καθρέπτες. Το Yaris 1.5 Hybrid 116 hp εκκινεί από την έκδοση Active με επιπλέον ηλεκτρονικό κλιματισμό, κεντρικό υποβραχιόνιο και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, αλλά χωρίς κάμερα οπισθοπορείας συγκριτικά με το Yaris 1.5 125 hp Active Steel.
Σβέλτες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση
Το νέο Yaris και με τους δύο κινητήρες έχει αρκετή δύναμη, συνδυασμένη με χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη. Βέβαια οι διαφορές μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων είναι σημαντικές. Το αμιγώς βενζίνης αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής, προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και η πραγματική του κατανάλωση βρίσκεται στα 6,8 λτ./100 χλμ. Το υβριδικό έχει συνδυαστική ισχύ 116 ίππων το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. και καίει μόλις 4,5 λτ./100 χλμ. Επίσης, η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω του e-CVT κιβωτίου, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ευκολία στην οδήγηση. Από την άλλη πλευρά, το Hybrid είναι μόνο «γκάζι – φρένο» και δεν έχει αλλαγές ταχυτήτων, που θα αναζητήσει ο οδηγός κυρίως σε μια ορεινή διαδρομή. Εκεί το 1.5 125 hp με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι σαφώς πιο ευχάριστο και με καλύτερη αίσθηση.
Ικανοποιητικοί χώροι και καλή ποιότητα
Στο εσωτερικό των δύο Yaris οι διαφορές είναι ελάχιστες και αφορούν το λεβιέ των ταχυτήτων και στα γραφικά για τις πληροφορίες του υβριδικού συστήματος στην κεντρική οθόνη και στον πίνακα οργάνων. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα είναι καλή και αναβαθμίζεται από τη χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό (πρώτη φορά σε Yaris). O σχεδιασμός είναι μοντέρνος και η εργονομία ικανοποιεί, ενώ χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλοί. Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους των επιβατών, βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας και επαρκούν για τέσσερα άτομα χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις. Ωστόσο το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων είναι μικρότερο από την πλειοψηφία των supermini.