Τα αυτοκίνητα της BMW είναι χρόνια τώρα συνώνυμα της υψηλής πολυτέλειας και τεχνολογίας, της οδηγικής ευχαρίστησης, αλλά και των ανεβασμένων τιμών. Και όμως για τον τελευταίο τομέα υπάρχει ακόμα η εξαίρεση στον κανόνα, η BMW 116i. Το πιο προσιτό σε τιμή μοντέλο της γερμανικής φίρμας έχει κρατήσει την ίδια τιμή για πάνω από δύο χρόνια και έχει φτάσει σε σημείο τώρα να στοιχίζει λιγότερα λεφτά από μη premium μικρομεσαία 5θυρα χάτσμπακ.
Πραγματικά φαντάζει απίστευτη η τιμή των 22.230 ευρώ, όταν ίδιας κατηγορίας μοντέλα προερχόμενα από μη πολυτελείς εταιρείες ξεκινούν από περίπου 25.000 ευρώ! Αν και πρόκειται για τη βασική έκδοση της Σειράς 1, η 116i σφύζει από εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα.
Πιο αναλυτικά διαθέτει στάνταρ τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Αισθητήρες φωτός και βροχής
- Infotainment με οθόνη 8,8 ιντσών
- Σύστημα πλοήγησης
- Cruise Control με λειτουργία φρεναρίσματος
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
- Δερμάτινο τιμόνι
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Η BMW 116i τροφοδοτείται με το γνωστό 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 1.5 λτ., με απόδοση 109 ίππων. Ισχύς που μπορεί να φαντάζει λίγη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όμως σε συνδυασμό με τα 190 Nm ροπής που αποδίδονται από τις μόλις 1.380 σ.α.λ. και μαζί με το σωστής κλιμάκωσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η 116i δεν ξεμένει ποτέ από δύναμη. Η ελαστικότητα του μοτέρ είναι εξαιρετική, ακόμα και όταν με 4η ταχύτητα οι στροφές είναι κοντά στις 1.000 σ.α.λ. Η BMW ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ. (83 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Η κατανάλωση δοκιμής των 7,5 λτ./100 χλμ. είναι λογική, ενώ στην εθνική οδό μπορεί να πέσει στα 6 λτ./100 χλμ.
Ως BMW, δεν θα μπορούσε παρά να είναι «γρανίτης» στο δρόμο, ακόμα και όταν πρόκειται για την πιο προσιτή έκδοση. Το στιβαρό πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις με τις 16άρες ζάντες με ελαστικά 205/55 προσφέρουν πολύ ομοιογενή οδική συμπεριφορά, αλλά και άνεση. Πρόσθετα, η ακρίβεια στους χειρισμούς του τιμονιού με τη γεμάτη αίσθηση, πλαισιώνονται από μικρές κλίσεις και ομοιόμορφες αντιδράσεις στις στροφές.
Μαζί με όλα τα παραπάνω, ο οδηγός (και οι υπόλοιποι επιβάτες) απολαμβάνουν υψηλή ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό. Σε αυτό έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών με πολύ συμπαγή συναρμογή και φινίρισμα με τις απαραίτητες δόσεις πολυτελείας. Από πλευράς χώρων, η BMW Σειρά 1 είναι σε θέση να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα άτομα, μιας και στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια. Αν χρειαστεί ένας ακόμα επιβάτης στη μέση θα δυσκολευτεί, λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Τέλος βαθύ πορτ μπαγκάζ είναι αρκετό με τη χωρητικότητα των 380 λίτρων.