Όλοι όσοι κάνουν έρευνα αγοράς για το καινούργιο τους αυτοκίνητο, θέλουν να καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις όποιες απαιτήσεις και να πιάσουν τόπο τα λεφτά που θα δαπανήσουν. Βέβαια για οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως μικρομεσαίο SUV απαιτούνται πλέον αρκετά λεφτά, τουλάχιστον 30.000 με 35.000 ευρώ.
Τι γίνεται όμως όταν υπάρχει ανάγκη και για δεύτερο αυτοκίνητο πόλης; Τη λύση μπορούν να δώσουν δύο προσιτά καινούργια μοντέλα, ένα μίνι και ένα μικρό SUV τα οποία στοιχίζουν όσο ένα νέο μικρομεσαίο SUV. Έτσι εξυπηρετούνται οι αστικές μετακινήσεις με μεγάλη ευελιξία αλλά και οι ανάγκες ταξιδιού μιας τετραμελούς οικογένειας. Συν του ότι και τα δύο δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και μπαίνουν ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας, οπότε τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα.
Fiat Panda με 12.960 ευρώ
Το καινούργιο αυτοκίνητο με τη χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα, είναι το Fiat Panda 1.0 Hybrid. Πωλείται από 12.960 ευρώ και εξοπλίζεται με τα απαραίτητα, όπως 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ραδιόφωνο με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, USB, Bluetooth. Παρότι μίνι διαστάσεων (μήκος 3.686 χιλιοστά) θα χωρέσει τέσσερα άτομα μέσου αναστήματος με καλές ανέσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών των 225 λίτρων φτάνει για τις καθημερινές ανάγκες.
Το Fiat Panda προσφέρεται με 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.0 λτ. με κιβώτιο 6 ταχυτήτων και ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αποδίδει 72 ίππους και 92 Nm ροπής, ισχύς αρκετή για τις μετακινήσεις στην πόλη (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ.). Παράλληλα διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και τη χαμηλή κατανάλωση (6,6 λτ./100 χλμ. σε αστικές κυρίως διαδρομές). Επίσης, με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και η είσοδο στο Δακτύλιο ελεύθερη.
Στα σημαντικά προτερήματα του Panda ανήκουν ακόμα η άριστη ευελιξία και περιμετρική ορατότητα, χάρις στο μικρό μήκος, την υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τις πολλές γυάλινες επιφάνειες. Οι αναρτήσεις του με τη μαλακή ρύθμιση είναι κατάλληλες για να περνούν τις ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, ενώ το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει εξαιρετικά στις μανούβρες και στο παρκάρισμα.
Hyundai Bayon με 20.240 ευρώ
Το Bayon αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις στα μικρά SUV και καλύπτει εύκολα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με τον κινητήρα 1.2 84 hp στοιχίζει από 18.840 ευρώ, ωστόσο για τα ταξίδια φορτωμένο καταλληλότερο είναι το 1.000άρι turbo μηχανικό σύνολο των 100 ίππων και 172 Nm ροπής (από 20.240 ευρώ). Στον αυτοκινητόδρομο με 130 χλμ./ώρα και έκτη ταχύτητα το στροφόμετρο δείχνει 3.000 σ.α.λ. και το μοτέρ έχει γενικότερα τη δύναμη για να προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.). Η μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 7,5 λτ./100 χλμ. είναι πολύ λογική, ενώ με εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Το Bayon διακρίνεται και για την σταθερότητα που παρουσιάζει κινούμενο σε εθνικές οδούς και επαρχιακούς δρόμους, μέσω και της σχετικά σφιχτής ρύθμισης των αναρτήσεών του. Συν του ότι εξοπλίζεται με δυνατά φρένα (δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς) και το τιμόνι του είναι άμεσο και με σωστό βάρος.
Στα θετικά χαρακτηριστικά του Bayon ανήκει και ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός του. Μεταξύ άλλων διαθέτει: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Το Bayon με μήκος 4.180 χιλιοστά διευκολύνει πολύ και στις αστικές διαδρομές, ενώ παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις οι χώροι του είναι σαν μικρομεσαίου χάτσμπακ. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δύο ενήλικα άτομα και ένα παιδί χωρίς στρίμωγμα, ενώ μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι ο χώρος αποσκευών των 411 λίτρων.