Το νέο Hyundai i30 αποτελεί μια ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου, γιατί προσφέρει πολλά και αναλογικά οι τιμές του κρατιούνται σε χαμηλά επίπεδα. Με ποσά της τάξεως των 20.000-22.000 ευρώ για παράδειγμα (όσο έχουν supermini μοντέλα), υπάρχουν αρκετές επιλογές σε κινητήρες και εξοπλισμούς. Μεταξύ αυτών ξεχωρίσαμε δύο εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία και τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων, συνδυασμένο είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο 6iMT ή με το αυτόματο 7DCT.
Το i30 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid Premium ξεκινά από τις 21.290 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει για όλα τα i30) και το 7DCT 48V Hybrid από τις 22.690 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακοι, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, air condition κ.λπ. Προσιτό παραμένει και στο αμέσως επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive, με το 6iMT να κοστίζει από 22.390 ευρώ και το 7DCT από 23.790 ευρώ. Στο Distinctive προστίθενται στον εξοπλισμό ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες 17 ιντσών, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και φιμέ πίσω κρύσταλλα.
Εξωτερικά δεν υπάρχουν αλλαγές μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου Hyundai i30, ενώ στο εσωτερικό η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο λεβιέ των ταχυτήτων. Καταρχήν, με το που θα εισέλθει κανείς στην καμπίνα του κορεατικού χάτσμπακ, θα αντιληφθεί αμέσως την προσοχή που έχει δείξει η Hyundai στη λεπτομέρεια, από τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες, έως τη γεροδεμένη συναρμογή και τα ποιοτικά υλικά. Παράλληλα διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης, καθώς και για τα αναπαυτικά καθίσματα που κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες. Αυτοί θα χωρέσουν δίχως να στριμωχτούν, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, το κεφάλι και το ύψος των ώμων. Το πορτ μπαγκάζ των 357 λίτρων ικανοποιεί και κάτω από το δάπεδο που είναι τοποθετημένη η μπαταρία του 48V Hybrid βρίσκονται θήκες για μικροαντικείμενα.
Σχετικά με τον κινητήρα, πρόκειται για το γνωστό 3κύλινδρο turbo των 998 κ.εκ., απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Η Hyundai ανακοινώνει ίδιο χρόνο επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., με μια μικρή διαφορά να παρατηρείται στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2. Το υβριδικό σύστημα με τη μίζα / γεννήτρια υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και στην επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ 4 – 10 kW ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας και την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Το 6iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το όχημα εισέρχεται σε λειτουργία ρολαρίσματος. Το διπλού συμπλέκτη 7DCT παρουσιάζεται άμεσο και ομαλό στις αλλαγές των ταχυτήτων και διαθέτει επιπλέον χειροκίνητη λειτουργία μέσω των paddles ή του λεβιέ. Πρόσθετα και με τα δύο σασμάν, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το i30 είναι πολύ άνετο στο δρόμο, αφού οι αναρτήσεις με τη μαλακή αλλά όχι «πλαδαρή» ρύθμιση αμβλύνουν με σχεδόν ισοπεδωτικό τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Εύλογα το 7DCT κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση, ειδικά στο μποτιλιάρισμα και τις αστικές μετακινήσεις γενικότερα. Εάν πάλι ο οδηγός θελήσει πιο γρήγορο τέμπο σε μια διαδρομή με στροφές, τότε το i30 θα τον «αποζημιώσει» γιατί εμφανίζει ουδετερότητα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 6iMT/7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 196 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,0/7,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 120/121 |
*Δοκιμής |