Η αγορά οποιουδήποτε αυτοκινήτου χρειάζεται αρκετή μελέτη και έρευνα, ενώ θα πρέπει να γίνεται πρόβλεψη και των λειτουργικών του εξόδων. Η βενζίνη είναι το κυριότερο και κατόπιν τα ασφάλιστρα, service και τα τέλη κυκλοφορίας (εκτός αν εκπέμπει έως 122 γρ./χλμ. CO2, οπότε απαλλάσσεται). Ένα νέο αμάξι που είναι πολύ οικονομικό, τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση του και εξυπηρετεί αφάνταστα στην πόλη, είναι το νέο Kia Picanto.
Με ποσά της τάξεως των 15.000-16.000 ευρώ διατίθενται αρκετές επιλογές σε κινητήρες, συστήματα μετάδοσης και επίπεδα εξοπλισμού, καλύπτοντας κάθε απαίτηση. Το βασικό μοντέλο 1.0 MPi 67 hp LX Inmotion 4S κοστίζει από 14.790 ευρώ και είναι ένα από τα πιο προσιτά νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στην επόμενη έκδοση LX Optimum 4S η τιμή ανεβαίνει κατά 700 ευρώ, στις 15.490 ευρώ. Με το 1.000άρι μοτέρ διατίθεται και με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 ταχυτήτων (AMT), στην τιμή των 15.790 ευρώ και πρόκειται για το οικονομικότερο αυτόματο αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Πολύ συμφέρον είναι το Picanto και με τον πιο δυνατό κινητήρα 1.2 MPi 84 hp, αφού κοστίζει από 15.390 ευρώ στην έκδοση LX Inmotion και από 16.090 ευρώ στην LX Optimum. Να σημειωθεί ακόμα ότι το Picanto ανεξαρτήτως μοντέλου προσφέρεται με έκπτωση 500 ευρώ (περιλαμβάνεται στις τιμές).
- Picanto 1.0 MPi 67 hp LX Inmotion 4S: από 14.790 ευρώ
- Picanto 1.0 MPi 67 hp LX Optimum 4S: από 15.490 ευρώ
- Picanto 1.0 MPi 67 hp AMT LX Inmotion 4S: από 15.790 ευρώ
- Picanto 1.2 MPi 84 hp LX Inmotion: από 15.390 ευρώ
- Picanto 1.2 MPi 84 hp LX Optimum: από 16.090 ευρώ
Σχετικά με τον εξοπλισμό των πιο οικονομικών εκδόσεων του νέου Picanto, στο LX Inmotion ανήκουν: 6 αερόσακοι, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, τηλεχειρισμός κεντρικού κλειδώματος, ράδιο με MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι και ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού. Στη δεύτερη έκδοση LX Optimum προστίθενται: οθόνη αφής 8 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης με Apple Carplay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, 6 ηχεία και φιμέ παράθυρα. Επιπλέον, ο κάτοχος του Picanto λαμβάνει την πολύ σημαντική παροχή των 5 χρόνων δωρεάν service (για 75.000 χλμ.) και την 7ετή/150.000 χλμ. εργοστασιακή και μεταβιβάσιμη εγγύηση.
Σχετικά με τους κινητήρες, ο αρχικός 3κύλινδρος 1.000άρης των 67 ίππων και 96 Nm ροπής, καλύπτει χωρίς πρόβλημα και με μεγάλη οικονομία τις καθημερινές διαδρομές στην πόλη. Το μοτέρ εμφανίζει την απαιτούμενη σπιρτάδα στο πάτημα του γκαζιού και «καίει» σε πραγματικές συνθήκες μόλις 5,6 λτ./100 χλμ. Παράλληλα δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερη δύναμη, αφού αναπτύσσει και κρατά σβέλτους ρυθμούς σε αυτοκινητόδρομους, χάρις στην κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Με εκπομπές CO2 από 113 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας. Με το αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο εξασφαλίζει περισσότερη άνεση στην οδήγηση, ωστόσο οι επιταχύνσεις είναι πιο αργές (0-100 χλμ./ώρα σε 17,2 δλ.). Όσοι θέλουν περισσότερη δύναμη με πολύ μικρή διαφορά σε τιμή (600 ευρώ παραπάνω), τότε το 4κύλινδρο 1.200άρι μοτέρ με τα 84 άλογα θα τους ικανοποιήσει πλήρως. Οι χρόνοι των επιταχύνσεων είναι αισθητά πιο γρήγοροι, ενώ η κατανάλωση είναι περίπου κατά 1 λτ./100 χλμ. υψηλότερη, αλλά και πάλι διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.197 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 67/5.500 | 84/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 96/3.750 | 118/4.200 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,6 | 12,5 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 161 | 173 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,6 | 6,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 113 | 117 |
*Δοκιμής |
Το νέο Kia Picanto, εκτός από πολύ οικονομικό στην αγορά και στη χρήση του, είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει εξαιρετική ευελιξία και είναι πάρα πολύ εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα (μήκος 3.595 χιλιοστά). Παρότι μίνι, θα εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών κανονικού ύψους, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα στο A-Segment. Την αξιόλογη συνολικά εικόνα του ενισχύει η αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής με τα συμπαγή σκληρά πλαστικά και τη γεροδεμένη συναρμογή, χωρίς να αφήνεται «γυμνή» μεταλλική επιφάνεια.