Η επιλογή ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς επιμέρους παράγοντες, μεταξύ των οποίων μερικοί από τους πιο βασικούς είναι η τιμή, η κατανάλωση, οι χώροι και η απόδοση του κινητήρα. Πλέον τα περισσότερα μοντέλα δεν στερούνται ισχύος, αφού στην πλειοψηφία τους διαθέτουν turbo μηχανικά σύνολα με αρκετή ιπποδύναμη.
Δείτε ακόμα: To φθηνότερο trendy υβριδικό των 12.227 ευρώ
Ωστόσο, ορισμένες ελάχιστες εταιρείες όπως η Toyota, δεν έχουν ακολουθήσει το ρεύμα του turbo downsizing και προσφέρουν κυρίως ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης και υβριδικά σύνολα (ο 1.2 λτ. turbo 116 PS διατίθεται μόνο στο Corolla Hatchback). Το νέο Yaris ακολουθεί πιστά αυτή τη φιλοσοφία της Toyota (εξαιρείται το GR Yaris), αφού διατίθεται με τα μηχανικά σύνολα των 1.0 λτ. 72 hp, 1.5 λτ. 125 hp και 1.5 λτ. Hybrid 116 hp.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Yaris με το νέο 3κύλινδρο 1.5 λτ. Dynamic Force, το οποίο πωλείται σε ανταγωνιστικές τιμές (από 15.550 ευρώ) και με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Από την αρχική έκδοση Active περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Δείτε ακόμα: Ποιο αυτοκίνητο πάει Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 15 ευρώ;
Ο 1.500άρης κινητήρας των 125 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. ταιριάζει κατάλληλα στο νέο Yaris, συνδυάζοντας σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Το πολύ θετικό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές «ξεγελάει» τον οδηγό, αφού δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει τούρμπο. Η έλλειψή του όμως φαίνεται σε ανηφορικούς δρόμους της εθνικής οδού, αφού θα χρειαστεί κατέβασμα από την 6η ταχύτητα, όταν σε πιο ροπάτα 1.000άρια turbo δεν θα χρειαστεί αλλαγή ταχύτητας. Το νέο 1.5 λτ. Yaris επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. (6,8 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή) και εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το νέο Yaris με την καινούργια πλατφόρμα TGNA συνδυάζει εξαιρετική στιβαρότητα χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην άνεση. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές, με την ανάρτηση να προσφέρει κράτημα, φιλτράροντας παράλληλα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Δείτε ακόμα: Ποιο 1.000άρι SUV έχει δύναμη 2λιτρου;
Επίσης, το νέο Yaris ξεχωρίζει για τον έντονα νεανικό και ευφάνταστο σχεδιασμό του εξωτερικά και στο εσωτερικό με την προσεγμένη ποιότητα και τους καλούς χώρους, αλλά και τις ορισμένες εργονομικές ατέλειες. Περισσότερα, εδώ στη δοκιμή του Yaris 1.5 λτ.