Στην Ελλάδα και ειδικά παλαιότερα, το αυτοκίνητο που αγόραζε κανείς το κρατούσε για μια ζωή, μέχρι τα γεράματά του. Βέβαια οι συνθήκες ήταν πολύ διαφορετικές, μιας και ήταν πιο δύσκολη η απόκτηση ενός καινούργιου. Μετέπειτα βελτιώθηκε η οικονομική κατάσταση και το αντικαθιστούσαν πιο εύκολα, όμως τώρα γυρίσαμε πάλι λίγο πίσω, αφού όσοι αποκτούν ένα νέο μοντέλο δεν σκοπεύουν να το αλλάξουν γρήγορα, αλλά να το έχουν στην κατοχή τους για αρκετό καιρό.
Οπότε, ένα από τα βασικά κριτήρια είναι να είναι γερό και να μην τον παιδεύει με βλάβες και περιττά έξοδα στο πέρασμα των ετών, πέρα από τα τυπικά service. Επίσης, προτιμότερο είναι να εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης, μιας και οι ντίζελ συνεχώς λιγοστεύουν. Όσοι παράλληλα βλέπουν σε βάθος χρόνου, θέλουν να διατηρεί πολύ καλή μεταπωλητική αξία και να μπορεί να πωληθεί γρήγορα, εφόσον χρειαστεί αντικατάσταση μετά από μια 10ετία. Με όλα αυτά δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το Toyota Yaris βρίσκεται σταθερά πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα, ενώ συνεχίζει να μοσχοπουλάει και στις παλαιότερες γενιές του. Ακόμα και τα πρώτης γενιάς Yaris που έχουν φτάσει την εικοσαετία σημειώνουν ζήτηση και πιάνουν καλές τιμές στα μεταχειρισμένα.
Σήμερα, το νέο Toyota Yaris με τον 1.500άρη κινητήρα και τιμή που ξεκινάει από 15.730 ευρώ, αποτελεί τη λύση για όποιον ψάχνει ένα αξιόπιστο και αξιόλογο αυτοκίνητο, χωρίς να δαπανήσει ένα πακτωλό χρημάτων. Άλλωστε δεν είναι λίγοι αυτοί που αναζητούν λιγότερο πολυσύνθετους κινητήρες, δίχως turbo, υβριδικά συστήματα και περίπλοκες τεχνολογίες.
Το νέο 3κύλινδρο και δυνατό ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο Dynamic Force των 1.490 κ.εκ. έχει ισχύ 125 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και ροπή 153 Nm στις 4.800-5.000 σ.α.λ. Από τις πολύ χαμηλές στροφές εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, σε σημείο που να θυμίζει turbo. Η έλλειψη του υπερτροφοδότη γίνεται αισθητή μόνο σε ανηφορικά τμήματα των αυτοκινητόδρομων, όπου θα χρειαστεί κατέβασμα ταχυτήτων από την 6η, όταν σε turbo σύνολα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Οι επιδόσεις του θυμίζουν παλαιότερα σπορ μικρά αυτοκίνητα, αφού 9 δλ. είναι αρκετά για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Παράλληλα το μοτέρ αυτό ανεβάζει εύκολα στροφές και φτάνει αδιαμαρτύρητα μέχρι την υψηλή περιοχή του στροφόμετρου, αγγίζοντας τα 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η μεικτή κατανάλωση είναι 5,2 λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.), ενώ στην πράξη βρίσκεται και πάλι χαμηλά, στα 6,8 λτ./100 χλμ.
Εκτός από σβέλτο, το νέο Yaris 1.5 λτ. 125 hp είναι πάρα πολύ εύκολο στην οδήγηση, αλλά και ευχάριστο. Σε αυτό συμβάλλουν η νέα πλατφόρμα TNGA και οι κατάλληλες ρυθμίσεις αναρτήσεων και τιμονιού. Οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Ταυτόχρονα το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιεί σε αίσθηση, αν και έχει μια τάση να γίνεται κομμάτι ασαφές στις εναλλαγές πορείας.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νέου Yaris που θα το κρατήσει νέο για αρκετά χρόνια (όπως και το πρώτης γενιάς), είναι ο σπορτίφ σχεδιασμός του εξωτερικά. Μοντέρνο παρουσιάζεται και το εσωτερικό του, όπου την ποιότητα αναβαθμίζει το μαλακό πλαστικό που χρησιμοποιείται στο ταμπλό. Η εργονομία σε γενικές γραμμές είναι απροβλημάτιστη, με τη μόνη παρένθεση να αφορά τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων στην πόρτα του οδηγού, που είναι πολύ ψηλά. Σε επίπεδο χώρων, το νέο Yaris μπορεί να μη θέτει νέα πρότυπα, όμως επαρκεί για τέσσερα άτομα, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 286 λίτρα.
Σημαντικό προσόν του νέου Yaris 1.5 λτ. 125 hp, είναι το γεγονός ότι από την αρχική έκδοση Active των 15.730 ευρώ δεν λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό του. Συγκεκριμένα διαθέτει 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αισθητήρα φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.