Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων έχει κατακλυστεί από μοντέλα με μικρούς turbo κινητήρες 1.000-1.200 κ.εκ. ισχύος γύρω στους 100-130 ίππους, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις πωλούνται σε δυσανάλογα υψηλές τιμές. Σε μικρομεσαία για παράδειγμα, υπάρχουν μοντέλα με 110 PS που κοστίζουν από 26.000 ευρώ, ενώ για λίγα άλογα παραπάνω ξεπερνούν εύκολα τις 30.000 ευρώ. Οπότε μια τιμή της τάξεως των 22.590 ευρώ για οικογενειακό αυτοκίνητο ισχύος 160 ίππων, φαντάζει σαν ανέκδοτο για τα τωρινά δεδομένα. Όμως υπάρχει στην πραγματικότητα και πρόκειται για το αυτοκίνητο που προσφέρει τα περισσότερα άλογα στα λιγότερα λεφτά.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 160 PS
Το μικρομεσαίο που διαθέτει 160 άλογα με υβριδική τεχνολογία και κοστίζει από μόλις 22.590 ευρώ, είναι το νέο Hyundai i30 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid Premium. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, όχι μόνο δεν έχει αντίπαλο, αλλά είναι πιο συμφέρον και από πολλά μικρά 5θυρα με κινητήρες κοντά στους 100 ίππους. Παράλληλα φέρει όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού: 6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αυτόματη ρύθμιση μεσαίων και μεγάλων φώτων • οθόνη αφής 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικοί καθρέπτες • Air condition • Προβολείς ομίχλης • Ζάντες αλουμινίου.
Ήρεμη δύναμη στο δρόμο
O 1.500άρης 4κύλινδρος turbo κινητήρας με τους 160 ίππους και τη ροπή των 253 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., αποτελεί ένα πολύ ραφιναρισμένο και στρωτό σύνολο, χωρίς κενά ή εκρήξεις ισχύος. Καταρχήν, εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ελαστικότητα εξυπηρετώντας στις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχυτήτων στην πόλη. Όταν ο οδηγός του απαιτήσει φουλ γκάζι για μια γρήγορη επιτάχυνση, τότε θα ανταποκριθεί δίχως δυσκολία, αφού το μοτέρ αυτό ανοίγει εύκολα και με γραμμικό τρόπο. Ο 1.5 T-GDi επιταχύνει το i30 hatchback των 1.250 κιλών στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Επιπλέον βοήθημα αποτελεί το ήπιο υβριδικό σύστημα με τη μίζα – γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) και το iMT κιβώτιο ταχυτήτων με το ηλεκτρονικό πεντάλ συμπλέκτη. Η Hyundai ανακοινώνει μέση κατανάλωση από 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 126 γρ./χλμ. (80,64 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Ο πολιτισμένος συνολικά χαρακτήρας του Hyundai i30 1.5 T-GDi 160 PS γίνεται άμεσα αντιληπτός και στην οδήγηση. Παρόλη την αρκετή του δύναμη, είναι ένα πολύ άνετο και φιλικό στην οδήγηση αυτοκίνητο, κατάλληλο και για τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας στην πόλη. Παράλληλα εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, όπως επίσης και σταθερότητα σε γρηγορότερους ρυθμούς, που φτάνει και διατηρεί χωρίς κανένα πρόβλημα και ανεξαρτήτως φορτίου.
Προσεγμένο και στο εσωτερικό του
Το ισχυρότερο στην γκάμα (εξαιρείται το N) i30 με τα 160 άλογα, δεν διαφέρει εξωτερικά αλλά και στο εσωτερικό σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Μόνο το N Line εμφανίζει πιο σπορ χαρακτήρα και διατίθεται με όλους τους turbo κινητήρες. Η Hyundai έχει δώσει τη δέουσα προσοχή και στην κατασκευή του Hyundai i30, γεγονός που αντιλαμβάνεται άμεσα κανείς από τον ποιοτικό τρόπο που κλείνουν οι πόρτες, έως το πάτημα των χειριστηρίων στο εσωτερικό. Σε αυτό έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στα ανώτερα τμήματα του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών, τα οποία μαζί με τα σκληρά πλαστικά και την πολύ γεροδεμένη συναρμογή συνθέτουν μια πολύ καλή ποιότητα.
Σχετικά με τους χώρους για τους επιβάτες, τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν, ακόμα και όταν πρόκειται για λίγο πιο ψηλούς από το κανονικό. Ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών των 357 λίτρων, αν και η μπαταρία του 48V Hybrid συστήματος που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο κλέβει μερικά λίτρα.