Αυτοκίνητα με ανοσία στις βλάβες για 17.500 ευρώ

Ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα που απασχολούν αρκετούς αγοραστές αυτοκινήτων, είναι η αξιοπιστία. Το κακό είναι ότι δεν φαίνεται, δεν αγγίζεται και δεν σχετίζεται με την τιμή του. Παρόλα αυτά κάποια συμπεράσματα προκύπτουν εδώ και χρόνια από τις έρευνες που γίνονται και τοποθετούν ψηλά τα ιαπωνικά αυτοκίνητα και μάρκες, μεταξύ αυτών και τα δύο Made in Japan νέα και πολύ οικονομικά supermini που σας παρουσιάζουμε.

Mazda2

To Mazda2 αποτελεί στις αρχικές του εκδόσεις μία από τις πιο προσιτές προτάσεις αγοράς στα supermini. Mε τον κινητήρα 1.5 Skyactiv G 75 hp ξεκινά από τις 17.140 ευρώ, όμως με τα 90 άλογα συμφέρει καλύτερα γιατί η διαφορά είναι μόνο 456 ευρώ (από 17.596 ευρώ). Το μικρότερο Mazda διακρίνεται για τον σπορτίφ σχεδιασμό του εξωτερικά, ενώ το εσωτερικό του είναι πιο μίνιμαλ, εστιασμένο στην εργονομία και στο να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη χωρίς να ψάχνεται για βασικές λειτουργίες μέσα από την οθόνη αφής των 8 ιντσών. Η ποιότητα είναι αρκετά καλή, με σκληρά, αλλά στιβαρά υλικά και κυρίως με σωστή συναρμογή. Από πλευράς χώρων, τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν αρκεί να μην είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος γιατί τα γόνατά τους θα ακουμπήσουν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Μικρός για τα δεδομένα των supermini και για το μήκος του Mazda2 (4,1 μ.) είναι ο χώρος αποσκευών των 255 λίτρων. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων και air condition.

Μεταξύ των βασικών σημείων αναφοράς του Mazda2 είναι το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ. Η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά της στο στρίψιμο, όμως από πλευράς άνεσης μπορεί κάποιους να ενοχλήσει. Πολύ καλό σε απόκριση και αίσθηση είναι το τιμόνι, όπως και τα δυνατά φρένα. Ο πιο δυνατός 1.500άρης κινητήρας με τα 90 άλογα και τα 151 Nm συνδυάζεται με το mild-hybrid σύστημα τεχνολογίας i-ELOOP, αποτελούμενο από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,8 δλ. και με 3η-4η ταχύτητα έχει ψυχή και μάλιστα μπόλικη, ανεβάζοντας πρόθυμα το δείκτη του ταχυμέτρου. Μειονέκτημα αποτελεί η πολύ μακριά 6η ταχύτητα, αφού «κρεμάει» το μοτέρ. Στα προτερήματά του η πολύ χαμηλή κατανάλωση των 6,1 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, μαζί με τα 107 γρ./χλμ. CO2 που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.

Suzuki Swift

Το νέο Suzuki Swift δέχτηκε μια σημαντική μείωση τιμής κατά 1.000 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις του, λίγο καιρό μετά το σχετικά πρόσφατο λανσάρισμά του. Πλέον εκκινεί από τις 17.450 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.2 Hybrid 82 PS GL με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και air condition με ψηφιακή οθόνη. Το νέο Swift με το σπορτίφ αμάξωμα παρέμεινε κόμπακτ εξωτερικά (μήκος 3.860 χιλιοστά), γεγονός που λειτουργεί υπέρ της ευελιξίας στην πόλη. Παρόλα αυτά χωράει στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικα άτομα και πιο ψηλά, γιατί υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλια. Tο πορτμπαγκάζ παραμένει μικρό με 265 λίτρα. Στα θετικά της καμπίνας ανήκουν ακόμα ο ευχάριστος σχεδιασμός, η πολύ καλή εργονομία και τα βελτιωμένα σε υφή πλαστικά με την ιδιαίτερα γεροδεμένη συναρμογή.

Αισθητά καλύτερο από πριν είναι το νέο Swift και σε άνεση, μέσω της καλύτερης ποιότητας κύλισης και ηχομόνωσης, μαζί με το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Παράλληλα, είναι ευχάριστο στην οδήγηση, σταθερό σε κάθε διαδρομή και με σπορτίφ γονίδια. Για την κίνησή του φροντίζει ο νέος 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.197 κ.εκ. με την ισχύ των 82 ίππων και τη ροπή των 112 Nm, ο οποίος λαμβάνει έξτρα δύναμη 3 ίππων και 60 Nm από την ηλεκτρογεννήτρια του mild hybrid 12V. Το νέο Swift επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ., όμως αυτό που κερδίσει τον οδηγό αμέσως στην πόλη, είναι το τράβηγμα και η ελαστικότητα του μοτέρ. Συν του ότι καταναλώνει εύκολα κοντά στα 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 98 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

Get it on Google Play Download on the App Store