Τα SUV συνεχώς κερδίζουν έδαφος σε πωλήσεις, όπως αντίστοιχα και τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Συνεπώς ένας συνδυασμός SUV με αυτόματο σασμάν είναι ιδανικός γιατί εξασφαλίζεται πρακτικότητα με περισσότερη άνεση στην οδήγηση. Όταν αυτά και πολλά ακόμα παρέχονται στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς συν πλήρη εξοπλισμό σε ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, τότε το όλο «πακέτο» είναι δελεαστικό.
Το προνομιούχο αυτό μοντέλο είναι το αναβαθμισμένο Kia Stonic MY25 με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Στην αρχική έκδοση GL Inmotion προσφέρεται από μόνο 21.140 ευρώ, τιμή που είναι η χαμηλότερη μεταξύ των SUV με αυτόματο κιβώτιο. Εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, με οθόνη αφής 8 ιντσών και σύνδεση Android Auto ή Apple CarPlay, πλοήγηση, Kia Connect για έλεγχο λειτουργιών του οχήματος εξ αποστάσεως και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στάνταρ είναι ακόμα όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Επίσης, ο κάτοχός του καλύπτεται με την εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών ή 150.000 χλμ.
Το Stonic είναι ένα πολύ βολικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας στην πόλη, αφού με μήκος 4.140 χλστ. είναι ελάχιστα μακρύτερο από πολλά νέα supermini που ξεπερνούν τα τέσσερα μέτρα. Από την άλλη πλευρά το ελαφρώς υπερυψωμένο του αμάξωμα (165 χλστ. απόσταση από το έδαφος) διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση, ενώ βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, το Stonic είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων και των λίγο πιο ψηλών. Ικανοποιητικό με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 352 λίτρων και το τετραγωνισμένο σχήμα που το καθιστά πλήρως αξιοποιήσιμο. Την πρακτικότητα ενισχύει με τη σειρά της και η απροβλημάτιστη εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων στο στιβαρής κατασκευής εσωτερικό.
Το Stonic 1.0 T-GDI 7DCT διακρίνεται και για τον πετυχημένο συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο με τα 100 άλογα και τα 172 Nm ροπής δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερη δύναμη, χάρη και στην σωστή κλιμάκωση του 7τάχυτου σασμάν που δεν αφήνει κενά. Παράλληλα, η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.). Πρόσθετα μέσω του Drive Mode υπάρχουν οι επιλογές Eco, Normal και Sport για πιο ήπια απόκριση, κανονική ή περισσότερο δυναμική αντίστοιχα. Ανεξαρτήτως προγράμματος οι εναλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται ομαλά, συν του ότι υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω ή κάτω. Σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 131 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 84 ευρώ.
Στην οδήγηση το αυτόματο Stonic είναι ευχάριστο, σβέλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ.), ξεκούραστο, εύκολο στους χειρισμούς και εμπνέει ασφάλεια. Οι αναρτήσεις του πετυχαίνουν μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος στο δρόμο, αφού έχουν μια ενδιάμεση σκληρότητα. Από τη μία πλευρά το μικρό SUV της Kia παρουσιάζει πολύ καλό πάτημα στις ευθείες των εθνικών οδών και από την άλλη στρίβει με σιγουριά σε διαδρομές με στροφές και υπό πίεση. Το τιμόνι με τις 2,52 στροφές από άκρη σε άκρη συμβάλλει στην αμεσότητα των εντολών, ενώ τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς συμβάλλουν στην αποτελεσματική επιβράδυνση, ακόμα και από παρατεταμένη χρήση.