Η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς αυξάνεται, ενώ δεν είναι λίγα τα μοντέλα που έχουν διαγράψει από τις λίστες τους το παραδοσιακό χειροκίνητο σασμάν. Ο βασικότερος λόγος που ο κόσμος τα επιλέγει είναι γιατί κάνουν την οδήγηση πολύ πιο ξεκούραστη στους αστικούς δρόμους με την πολύ κίνηση και τις αδιάκοπες αυξομειώσεις ταχυτήτων. Μεταξύ των πολλών διαθέσιμων μοντέλων με αυτόματο σασμάν, ένα «αγαλλιάζει» τον πελάτη και με τη χαμηλότερη τιμή που έχει από όλα τα νέα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πρόκειται για το Kia Picanto 1.0 MPi 63 PS AMT, το οποίο εκκινεί από το τις 16.690 ευρώ. Συγκριτικά με το ίδιο μοντέλο αλλά με το μηχανικό κιβώτιο η επιπλέον οικονομική επιβάρυνση είναι μόλις 800 ευρώ (από 15.890 ευρώ). Στη χαμηλότερη τιμή διατίθεται το Picanto AMT και με τον πιο δυνατό κινητήρα 1.2 MPi 79 PS, ξεκινώντας από τις 17.290 ευρώ (16.490 ευρώ το 5ΜΤ). Παρότι μίνι και οικονομικό, ο εξοπλισμός του από την αρχική έκδοση Optimum παρουσιάζει πληρότητα. Εφοδιάζεται με σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και σύνδεση Apple Carplay & Android Auto, πλοήγηση, σύστημα τηλεματικής Kia Connect για έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του smartphone, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και 6 αερόσακους. Στάνταρ είναι ακόμα κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακός πίνακας οργάνων, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης – μεσαίας σκάλας φώτων, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Μαζί με όλα αυτά, η Kia παρέχει και στο Picanto την εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών/150.000 χλμ. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα προσθήκης προγράμματος 5 χρόνων σέρβις, σύμφωνα με το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης του οχήματος, αποκλειστικά στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών της Kia.
Αναφορικά με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων βασίζεται σε ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με αυτοματοποιημένη τη λειτουργία του συμπλέκτη. Το AMT (Automated Manual Transmission) συνδυάζει την αποδοτικότητα καυσίμου ενός συμβατικού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με την άνεση που παρέχει ένα αυτόματο κιβώτιο κατά την οδήγηση στην πόλη. Στην πράξη οι εναλλαγές των ταχυτήτων δεν είναι τόσο γρήγορες στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, ωστόσο στη χειροκίνητη επιλογή με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω ή κάτω και ήπιο πάτημα του γκαζιού, τα ανεβοκατεβάσματα γίνονται πιο ομαλά και άμεσα. Σκοπός είναι η αποφυγή της επιβάρυνσης του αριστερού ποδιού με το πεντάλ του συμπλέκτη και όχι το «κυνήγι» των δευτερολέπτων στις επιταχύνσεις.
Σχετικά με τους κινητήρες που συνδυάζεται το AMT, ο αρχικός τρικύλινδρος 1.0 MPi έχει μέγιστη απόδοση 63 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 3.750 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Kia, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,2 λτ./100 χλμ., οι εκπομπές CO2 είναι 117 γρ./χλμ., η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 18,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 145 χλμ./ώρα. Ο τετρακύλινδρος 1.2 MPi έχει ισχύ 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm στις 4.200 σ.α.λ., καταναλώνει 5,2 λτ./100 χλμ., εκπέμπει 118 γρ./χλμ. CO2, επιταχύνει το Picanto στο 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δλ. και φτάνει τη μέγιστη ταχύτητα των 159 χλμ./ώρα. Και με τα δύο μηχανικά σύνολα τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και η πρόσβαση στο Δακτύλιο καθημερινή.
Το Picanto ούτως ή άλλως παρουσιάζεται εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση λόγω μικρού μήκους (3.605 χλστ.) και πλάτους (1.595 χλστ.). Η ανάρτησή του καταφέρνει και διαχειρίζεται τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων με αρκετά καλό τρόπο, ενώ παρά τον αστικό του προσανατολισμό κινείται με σιγουριά και ασφάλεια σε πιο ανοιχτούς δρόμους ή σε στροφές. Προσεγμένο είναι και το εσωτερικό του, το οποίο εκτός από πλούσια εξοπλισμένο είναι και πολύ καλά κατασκευασμένο, με ανθεκτικά σκληρά πλαστικά στιβαρής συναρμογής και χωρίς ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού του Picanto ανήκουν ακόμα οι καλοί χώροι για τέσσερις επιβάτες και το πιο μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων συγκριτικά με άλλα μίνι.