Το απόλυτο best seller της Toyota εδώ και πολλά συνεχόμενα χρόνια, δεν είναι άλλο από το εξαιρετικά δημοφιλές Yaris. Από το 1999 που πρωτοεμφανίστηκε έχει φτάσει αισίως στην 4η γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε πριν από δύο χρόνια και συνεχίζει την εξαιρετική εμπορική σταδιοδρομία των προκατόχων του.
Το νέο Yaris συγκεντρώνει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον και με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα των 125 ίππων, αφού συνδυάζει αρκετή δύναμη με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ενώ προσφέρεται σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές, χαμηλότερες από άλλων μικρών μοντέλων με λιγότερη δύναμη. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση Active Steel εκκινεί από τις 17.180 ευρώ, όμως με 770 ευρώ παραπάνω το Active στις 17.950 ευρώ θα καλύψει άπαντες.
Πιο αναλυτικά, στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του Yaris 1.5 125 hp Active ανήκουν τα εξής:
- 8 αερόσακοι
- Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης
- Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
- Adaptive cruise control
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Air condition
- Αισθητήρες φώτων
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Αναφορικά με τον κινητήρα, η Toyota επιμένει ατμοσφαιρικά, μέσω του νέου 3κύλινδρου Dynamic Fore των 1.5 λτ., με τα 125 άλογα και τα 153 Nm ροπής. Το θετικό του τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει τουρμπίνα, με αποτέλεσμα το μοτέρ να είναι πολύ ελαστικό σε αστικούς ρυθμούς. Στο ταξίδι η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.), ωστόσο σε ανηφορικά τμήματα θα χρειαστούν κατεβάσματα ταχυτήτων. Οι επιδόσεις είναι σε κάθε περίπτωση σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.), ενώ χαμηλή είναι η μέση πραγματική κατανάλωση των 6,8 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Ο σπιρτόζικος κινητήρας συνεργάζεται κατάλληλα με την ελαφριά αλλά στιβαρή πλατφόρμα, όπως και με τις σχετικά σφιχτές αναρτήσεις. Από τη μία πλευρά το Yaris είναι πάρα πολύ εύκολο στους χειρισμούς και από την άλλη οι κινήσεις του αμαξώματος των 3.940 χλστ. μήκους και 1.040 κιλών ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Οι κλίσεις που εμφανίζει στις στροφές είναι πολύ μικρές και η απόσβεση των ανωμαλιών σε υψηλό επίπεδο. Πρόσθετα, το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση, αν και δεν λείπει μια ασάφεια στις εναλλαγές πορείας.
Ο μυώδης σχεδιασμός του νέου Yaris αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον. Αντίστοιχα σπορτίφ στοιχεία συναντώνται και στο εσωτερικό του, όπου και εκεί κυριαρχούν οι καμπύλες επιφάνειες. Από πλευράς κατασκευής συνολικά ικανοποιεί και αναβαθμίζεται από το μαλακό πλαστικό που είναι κατασκευασμένο ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό. Οι χώροι κυμαίνονται σε επαρκή επίπεδα για τις μετακινήσεις έως τεσσάρων επιβατών. Το ίδιο ισχύει και για το μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας, χώρο αποσκευών των 286 λίτρων.