«Πόσα άλογα βγάζει;» Η πλέον κλασική ερώτηση που κάνει κανείς, όταν θέλει να μάθει πληροφορίες για ένα νέο μοντέλο. Ειδικά σε όσους αρέσει να οδηγούν και δεν βλέπουν το αυτοκίνητο απλά ως ένα μέσο μεταφοράς, η ισχύς παίζει σημαντικό ρόλο. Άλλωστε η αυξημένη ιπποδύναμη ανεβάζει και τα επίπεδα ενεργητικής ασφαλείας, αφού είναι πολύτιμη όταν για παράδειγμα χρειαστεί να γίνει μια προσπέραση. Επιπλέον η οδήγηση γίνεται πιο άνετα, μιας και υπάρχει πάντα διαθέσιμη ισχύς και δεν απαιτείται πολύ πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και συνεχόμενες αλλαγές ταχυτήτων.
Στη σύγχρονη αυτοκίνηση, το turbo downsizing έχει κυριαρχήσει, με πάρα πολλά καινούργια αυτοκίνητα να εφοδιάζονται με υπερτροφοδοτούμενα 3κύλινδα μηχανικά σύνολα 1.0-1.2 λτ. Ωστόσο μια μερίδα του αγοραστικού κοινού δεν θέλει «συμπιεσμένη» δύναμη, αλλά προτιμά τα δυνατά ατμοσφαιρικά μοτέρ. Όμως, οι επιλογές που διατίθενται είναι μετρημένες στα δάκτυλα και μια τέτοια εξαιρετικά δημοφιλής πρόταση αποτελεί το νέο Toyota Yaris 1.5 λτ. Dynamic Force. Συνδυάζει το δυνατό μοτέρ, με άκρως ανταγωνιστική τιμή και φουλ στάνταρ εξοπλισμό.
Πιο αναλυτικά, οι τιμές του Yaris με τον 1.500άρη κινητήρα (όχι το υβριδικό) ξεκινούν από τις 15.730 ευρώ. Από την πρώτη κιόλας έκδοση Active δεν λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα διαθέτει τα παρακάτω:
- 7 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Αισθητήρα φώτων
- Δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Ο νέος 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας Dynamic Force των 1.5 λτ. αποδίδει 125 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ. Με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το βάρους 1.040 κιλών Yaris είναι πολύ σβέλτο, επιταχύνοντας στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Μάλιστα, το πολύ καλό τράβηγμα που έχει από τις χαμηλές στροφές δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι πρόκειται για turbo μοτέρ. Επίσης, ανεβάζει εύκολα στροφές και φτάνει αγόγγυστα μέχρι την υψηλή περιοχή του στροφόμετρου. Από πλευράς κατανάλωσης, η Toyota ανακοινώνει 5,2 λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.), ενώ στη δοκιμή έδειξε 6,8 λτ./100 χλμ.
Πέρα από σβέλτο, το νέο Yaris 1.5 λτ. είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στη νέα πλατφόρμα TGNA, η οποία συνδυάζει εξαιρετική στιβαρότητα και έχει ταιριάξει κατάλληλα με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις. Το μικρό Toyota εμφανίζει πολύ καλό πάτημα τόσο στους αυτοκινητόδρομους σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι.
Στα ξεχωριστά γνωρίσματα του Yaris ανήκουν ακόμα ο δυναμικός και νεανικός σχεδιασμός, στο κόμπακτ αμάξωμα των 3.940 χλστ. μήκους και στο εσωτερικό. Η καμπίνα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη και καλύτερη σε ποιότητα κατασκευής από πριν, ενώ οι χώροι για τέσσερις επιβάτες ικανοποιούν, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.