10 με τόνο παίρνει το νέο Hyundai i10

Το δημοφιλές επί σειρά ετών μικρότερο μοντέλο της Hyundai, το i10 αποτελεί μια κορυφαία πρόταση αγοράς στην κατηγορία, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες όλων όσων θέλουν ένα αυτοκίνητο πόλης. Το υπάρχον τρίτης γενιάς μοντέλο παραμένει σημείο αναφοράς στο A-Segment, ενώ από την πρώτη κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος και διαθέτει στοιχεία που παραπέμπουν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των supermini.

Την γκάμα ανοίγει το i10 1.0 MPi 63 PS Style στην τιμή των 16.490 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 5AMT ξεκινά από τις 17.190 ευρώ. Οι αντίστοιχες εκδόσεις με τον κινητήρα 1.2 MPi προσφέρονται από 17.090 ευρώ και 17.790 ευρώ αντίστοιχα. Στον υπερπλήρη εξοπλισμό του ανήκουν αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, πλοήγηση, σύστημα τηλεματικής Hyundai BlueLink, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με κεντρική οθόνη 4,2 ιντσών, κάμερα οπισθοπορίας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Περιλαμβάνει ακόμα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους & θερμαινόμενους καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόματο άναμμα φώτων, κεντρικό εμπρός υποβραχιόνιο, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων.

Αρχική επιλογή κινητήρα αφορά τον 1.0 MPi με την τρικύλινδρη κεφαλή και το Dual-CVVT, με τη μέγιστη απόδοση των 63 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 93 Nm στις 3.750 σ.α.λ. Ισχύς που φτάνει για όσους κινούνται καθημερινά σε μεγάλα αστικά κέντρα, αφού το μοτέρ αυτό διαθέτει την απαιτούμενη σπιρτάδα και τραβάει από τις χαμηλές στροφές, με τη συνδρομή και του κοντής κλιμάκωσης και εύχρηστου χειροκίνητου κιβωτίου των 5 ταχυτήτων. Η μεικτή κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή), ενώ με εκπομπές CO2 110 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 15,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 143 χλμ./ώρα.

Ο πιο δυνατός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.2 MPi αποδίδει 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Συνδυάζεται και αυτός με κοντής κλιμάκωσης κιβώτιο 5 ταχυτήτων, επιταχύνοντας το i20 στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. και με την τελική να φτάνει τα 158 χλμ./ώρα. Η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 117 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο). Όσοι πάλι δεν θέλουν να αλλάζουν χειροκίνητα ταχύτητες, τότε αμφότερα τα μοτέρ διατίθενται με το πεντατάχυτο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (AMT), το οποίο περιλαμβάνει και χειροκίνητη επιλογή.

Το νέο Hyundai i10 ανήκει λόγω διαστάσεων στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, ωστόσο στο δρόμο το πάτημά του θυμίζει πιο μεγάλο αυτοκίνητο. Καταρχήν εκπλήσσει ευχάριστα ο πολύ αποτελεσματικός τρόπος που οι αναρτήσεις του φιλτράρουν τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να περνούν στο εσωτερικό κραδασμοί και χτυπήματα. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους παρουσιάζεται ευθύβολο, ενώ στις στροφές εμφανίζει ομοιογένεια και παρέχει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, μέσα από το άμεσο τιμόνι. Σίγουρα δεν θα πάρει κανείς το i10 για «στρίψιμο», όμως το αυτοκίνητο είναι ασφαλές και κυρίως πολύ άνετο και εξαιρετικά ευέλικτο.

Την πληρότητά του επισφραγίζει και η αρτιότητα που παρουσιάζει το εσωτερικό του. Έχει «αέρα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αφού διαθέτει όλη τη σύγχρονη ψηφιακότητα και ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής, με συμπαγή και στιβαρά συναρμολογημένα τμήματα, δίχως ατέλειες στους αρμούς και ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Το i10 με το κόμπακτ αμάξωμα των 3.670 χλστ. μήκους, 1.680 χλστ. πλάτους, 1.480 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο 2.425 χλστ. παρέχει απρόσμενα άνετους χώρους στο εσωτερικό του. Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία στο πίσω κάθισμα, αφού μπορούν να κάτσουν και επιβάτες με ύψος άνω των 1,85 μ., με οδηγό αντίστοιχου ύψους. Στην κορυφή της κατηγορίας τοποθετείται και το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων που φτάνει έως τα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Get it on Google Play Download on the App Store