Τον ανήφορο έχει πάρει πάλι για τα καλά η βενζίνη, αφού η μέση πανελλαδική τιμή έφτασε τα 1,935 ευρώ το λίτρο, ενώ σε ορισμένους νομούς έχει ξεπεράσει τα 2€/λτ. Κοινώς, ένα μέσο μικρό/μικρομεσαίο μοντέλο που καίει γύρω στα 8 λτ./100 χλμ. «εξανεμίζει» κοντά στα 16 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Παρόλα αυτά υπάρχουν και κάποια «τσιγκούνικα» αυτοκίνητα σε βενζίνη, που εξασφαλίζουν πολύ χαμηλότερο κόστος στις μετακινήσεις. Ένα από αυτά είναι και το συγκεκριμένο SUV που σας παρουσιάζουμε, το οποίο παράλληλα διατίθεται σε άκρως ανταγωνιστική, έως χαμηλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας και της τεχνολογίας του.
«Τσιγκούνικο» σε βενζίνη Toyota Yaris Cross Hybrid
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Toyota Yaris Cross Hybrid, είναι οι λιγοστές απαιτήσεις του υβριδικού του συνόλου στην πανάκριβη βενζίνη. Σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται χωρίς κόπο στα 5,5 λτ./100 χλμ. Στην πόλη η κατανάλωση πέφτει στα 4,5 λτ./100 χλμ., όταν σε άλλα αυτοκίνητα δίχως full hybrid τεχνολογία γίνεται το αντίστροφο. Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι στις χαμηλές ταχύτητες την κίνηση αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας των 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, που φορτίζει όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, είτε με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. Ο 1.500άρης 3κύλινδρος 12βάλβιδος VVT–i από την πλευρά του, έχει ισχύ 92 ίππων και 120 Nm ροπής. Συνδυαστικά φτάνουν στους εμπρός τροχούς 116 ίπποι, μέσω του κιβωτίου e-CVT. Οι επιδόσεις ικανοποιούν (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 λτ.), ενώ με εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ. εξασφαλίζονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο.
Σχετικά με την οδική του συμπεριφορά, το Yaris Cross Hybrid παρουσιάζει σίγουρο πάτημα, χάρις στο συνδυασμό του στιβαρού του πλαισίου και των αναρτήσεων με τη σφιχτή ρύθμιση. Η παρεχόμενη άνεση ικανοποιεί όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες των δρόμων, αν και ορισμένοι μπορεί να θελήσουν πιο μαλακό φιλτράρισμα.
Καλοί χώροι – πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
Το Yaris Cross με μήκος 4.180 χιλιοστά είναι από τα πιο μικρά αυτοκίνητα της κατηγορίας των B-SUV, δεδομένου ότι κάποια πλέον μετρούν 4,3 μέτρα και άνω. Σε χώρους το πιο σημαντικό κέρδος έναντι του χάτσμπακ Yaris είναι το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων (έναντι 286 λίτρα στο Yaris). Στο πίσω κάθισμα του Yaris Cross δύο άτομα κανονικού ύψους δεν θα συναντήσουν δυσκολίες, αλλά για τους λίγο πιο ψηλούς δεν περισσεύει αέρας για τα γόνατα. Συν του ότι το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι μικρό και δεν διευκολύνει. Από πλευράς κατασκευής, το ταμπλό αποτελείται σε ένα μέρος του από μαλακό πλαστικό που αναβαθμίζει τη συνολική ποιότητα, μαζί και με τη γεροδεμένη συναρμογή.
Σημαντικό χαρακτηριστικό του Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp που θα μετρήσει ο υποψήφιος αγοραστής, είναι το ότι από την πρώτη έκδοση Active των 22.720 ευρώ τα έχει όλα σε εξοπλισμό. Αναλυτικότερα διαθέτει: 8 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας • Αισθητήρα φωτός και βροχής • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικoύς καθρέπτες • Αυτόματο κλιματισμό • Κάμερα οπισθοπορείας • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.