Η πλειοψηφία των αγοραστών που θέλουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους αστικές διαδρομές, αναζητά εκείνο που προσφέρει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό οικονομίας σε τιμή και κατανάλωση καυσίμου, συν ευελιξία και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Σπαζοκεφαλιά ακούγεται, όμως λύσεις υπάρχουν με λίγο ψάξιμο. Μια τέτοια περίπτωση που ταιριάζει αυτά τα ζητούμενα σε μίνι SUV αμάξωμα, είναι το Suzuki Ignis.
SUVάκι πόλης με τιμή από 15.880 ευρώ
Η τιμή των 15.880 ευρώ που κοστίζει το Suzuki Ignis στη βασική έκδοση GL είναι χαμηλή για δεδομένα του, καθότι κατατάσσεται στα SUV. Όχι μόνο γιατί είναι πιο ψηλό (1.605 χιλιοστά) σε σχέση με τα χάτσμπακ, αλλά και γιατί έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 180 χιλιοστά, όταν για παράδειγμα το Vitara μετρά 175 χιλιοστά. Έτσι μπορεί να πατήσει πιο εύκολα εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, ενώ για τα πιο δύσκολα υπάρχει το 4κίνητο Ignis με επιπλέον 1.600 ευρώ (17.480 ευρώ).
Στον εξοπλισμό του Ignis 1.2 Hybrid GL ανήκουν τα βασικά, όπως είναι 6 αερόσακοι, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικοί καθρέπτες και ράδιο CD/MP3. Στη μεσαία έκδοση GL+ είναι πολύ πιο «φορτωμένο» και η τιμή του ανεβαίνει κατά 1.500 ευρώ (17.380 ευρώ). Πρόσθετα περιλαμβάνει: Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης λωρίδας • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα • Θερμαινόμενους καθρέπτες • Συρόμενο πίσω κάθισμα • Ράγες οροφής • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Χώροι μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Από ένα αυτοκίνητο μίνι διαστάσεων, σίγουρα δεν έχει κανείς μεγάλες απαιτήσεις σε χώρους. Στην περίπτωση του Suzuki Ignis, όποιος ανοίξει τις πίσω πόρτες δεν πιστεύει στα μάτια του, αφού ο αέρας για τα πόδια συγκρίνεται με μικρομεσαίων μοντέλων. Μαζί με το μπόλικο διαθέσιμο ύψους, δύο άτομα στο πίσω κάθισμα κάθονται υπεράνετα. Παράλληλα, στη δεύτερη έκδοση GL+, το συρόμενο κατά 165 χιλιοστά και διαιρούμενο σε δύο μέρη κάθισμα, ενισχύει θεαματικά την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 260 λίτρα και φτάνει τα 514, ή έως τα 1.100 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Η πολύ καλή εργονομία βρίσκεται συνολικά σε πρώτο πλάνο, χωρίς όμως να παραπονεθεί κανείς και για την ποιότητα. Τα σκληρά πλαστικά είναι ποιοτικά με ικανοποιητικό φινίρισμα – συναρμογή, χωρίς ατέλειες ή «γυμνά» μέταλλα που να το κάνουν να δείχνει φθηνό.
«Πάει» και δεν «καίει»
Το Suzuki Ignis ανεξαρτήτως έκδοσης εφοδιάζεται με τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 Dualjet, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Οι 83 ίπποι και τα 107 Nm ροπής από τις 2.800 σ.α.λ. είναι επαρκέστατοι για την πόλη, με θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ.). Αυτό όμως που μετράει περισσότερο για τον οδηγό είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση των μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές ρεαλιστικές συνθήκες. Παράλληλα με εκπομπές CO2 110 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Μεγάλο ατού του Suzuki Ignis είναι και η εξαιρετική του ευελιξία. Το μικρό μήκος των 3,7 μέτρων, η ακτίνα στροφής των 4,7 μέτρων και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης διευκολύνουν πολύ τον οδηγό στην πόλη. Η ανάρτησή αμβλύνει με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και διακρίνεται για την καλή ποιότητα κύλισης, αν και στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος η απόσβεση είναι σχετικά ξερή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.197 κ.εκ. • Ισχύς: 83 hp/6.000 σ.α.λ. • Ροπή: 107 Nm/2.800 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ. • Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα • Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,7 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.