Ποιο νέο αυτοκίνητο βενζίνης «καίει» λιγότερο;

Το βασικότερο έξοδο για κάθε αυτοκίνητο που κινείται καθημερινά ή έστω πολύ τακτικά, είναι το καύσιμο. Ειδικά η βενζίνη που τροφοδοτεί χιλιάδες κινητήρες, έχει φτάσει σε απίστευτα υψηλές τιμές, όπως είναι στα 1,954 ευρώ/λτ. στο νομό Αττικής και στα 1,956 ευρώ/λτ. στο νομό Θεσσαλονίκης. Σε επαρχίες και εθνικές οδούς ξεπερνά τα 2 ευρώ/λίτρο, πάντα η απλή 95άρα αμόλυβδη. Λογικό και επόμενο είναι κάθε οδηγός να κάνει όσο περισσότερη οικονομία γίνεται στη βενζίνη, ενώ όποιοι ψάχνουν για νέο αυτοκίνητο να αναζητούν τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης.

Ποιο είναι όμως το αυτοκίνητο με κινητήρα αμιγώς βενζίνης, το οποίο «καίει» λιγότερο από όλα τα άλλα, ακόμα και από μοντέλα με ήπια υβριδικά συστήματα; Η απάντηση είναι το νέο Kia Picanto 1.0 MPi. Στη δοκιμή η κατανάλωσή του βρέθηκε στα μόλις στα 5,6 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,993 ευρώ/λτ., τα 100 χιλιόμετρα κοστίζουν στον οδηγό του 11 ευρώ. Παράλληλα, με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και έχει πάσο ελευθέρας για το Δακτύλιο.

Το 1.000άρι 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό αυτό σύνολο με την απόδοση των 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 96 Nm στις 3.500 σ.α.λ. καλύπτει εύκολα τις αστικές διαδρομές. Εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς ανεπιθύμητες δονήσεις, είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού ειδικά πάνω από τις μεσαίες στροφές και είναι ελαστικό στις αστικές συνθήκες κίνησης. Ουσιαστικά δίνει την αίσθηση ότι έχει πιο πολύ δύναμη, αφού κρατά σβέλτους ρυθμούς και σε ανοιχτούς δρόμους, λόγω της κοντής 5ης ταχύτητας (130 χλμ./ώρα με 4.000 σ.α.λ.). Το Picanto θα γίνει ο πιστός «φίλος» του οδηγού στην πόλη και για την άριστη ευελιξία που εξασφαλίζει το μικρό αμάξωμα των 3.595 χιλιοστών μήκους. Παρότι αστικού χαρακτήρα, το Picanto κινείται με σιγουριά και στους αυτοκινητόδρομους, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και οι αντιδράσεις του προοδευτικές.

Παρότι μίνι διαστάσεων, το Picanto χωράει τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος χωρίς να στριμωχτούν, ενώ μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα των σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό του με την στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα, χωρίς να υπάρχουν ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες.

Στα σημαντικά του ατού ανήκουν και οι χαμηλές τιμές. Το βασικό 1.0 MPI LX Inmotion κοστίζει από 14.290 ευρώ με 6 αερόσακους, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, τηλεχειρισμό κεντρικού κλειδώματος, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού και Ράδιο με MP3. Η επόμενη έκδοση LX Optimum είναι πιο ακριβή κατά 700 ευρώ (από 15.090 ευρώ) και διαθέτει επιπλέον οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, 6 ηχεία και φιμέ παράθυρα. Πολύ σημαντικές παροχές τα 5 χρόνια δωρεάν service και η 7ετής εργοστασιακή και μεταβιβάσιμη εγγύηση.

Get it on Google Play Download on the App Store