Με τη βενζίνη να βρίσκεται στα ύψη εδώ και πολύ καιρό, οι οδηγοί προσπαθούν να κάνουν όσο περισσότερη οικονομία γίνεται, αφού πλέον ένα τυπικό «20άρικο» αρκεί για μόνο περίπου 10 λίτρα. Κοινώς, για ένα αυτοκίνητο που καίει κοντά στα 7-8 λτ./100 χλμ., τα 20 ευρώ φτάνουν για σχεδόν 120-140 χιλιόμετρα.
Εύλογα λοιπόν όσοι αναζητούν ένα καινούργιο μοντέλο, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο πόσο καύσιμο καταναλώνει. Μια πρώτη εικόνα δίνουν οι εργοστασιακές μεικτές καταναλώσεις, ωστόσο σε όλα τα αυτοκίνητα οι πραγματικές απαιτήσεις είναι πάντα υψηλότερες. Ποιο είναι όμως το μικρό και οικονομικό σε τιμή, με τη χαμηλότερη κατανάλωση στην κατηγορία του; Το Suzuki Swift 1.2 Hybrid, καθώς με μέτρηση δοκιμής στα 5,6 λτ./100 χλμ., είναι πιο ολιγαρκές έναντι άλλων μικρών αμιγώς βενζίνης ή έστω με τεχνολογία mild hybrid (εξαιρούνται τα full hybrid).
Ο 1.200άρης κινητήρας Dualjet διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο για υψηλή θερμική απόδοση, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπεκ ψύξης εμβόλου. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 107 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ., πετυχαίνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Επιπλέον ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μια ηλεκτρογεννήτρια ISG και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah. To Mild hybrid βοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση, ενώ στην πράξη το μοτέρ έχει καλή ελαστικότητα και μπορεί να κινεί το άνετα το χαμηλού βάρους αμάξωμα των 865 κιλών. Ταυτόχρονα ο εύχρηστος επιλογέας των 5 ταχυτήτων βοηθά στις συνεχόμενες εναλλαγές των σχέσεων που απαιτούνται στην πόλη. Πρόσθετο ατού αποτελούν οι χαμηλές εκπομπές CO2 των 106 γρ./χλμ., που επιτρέπουν στο Swift να κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο και το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.
Πρόσθετα, το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο ξεχωρίζει αμέσως για την ευκολία στην οδήγηση και στους χειρισμούς, καθώς και για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Σε αυτό συμβάλλουν οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.845 χλστ.) η ελαφριά αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλατφόρμα και οι σφιχτές αναρτήσεις. Το Swift ελίσσεται στους στενούς δρόμους, παρκάρει χωρίς κόπο, ενώ κινείται ευθύβολα και σε γρήγορους ρυθμούς, τόσο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όσο και σε διαδρομές με στροφές.
Από πλευράς χώρων, το σπορτίφ εσωτερικό του θα φιλοξενήσει χωρίς περιορισμούς τέσσερα άτομα, όμως το πορτ μπαγκάζ των 265 λίτρων είναι από τα μικρότερα της κατηγορίας. Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης GL με την τιμή των 14.680 ευρώ περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προβολείς LED, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και ηχοσύστημα, αυτόματη ρύθμιση προβολέων και adaptive cruise control.