Ποιο «καίει» λιγότερο; Diesel, LPG, CNG ή Hybrid;

Οι υψηλές τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου που καίνε οι κινητήρες χιλιάδων αυτοκινήτων καθημερινά, έχουν εκτοξεύσει το κόστος των μετακινήσεων στα ύψη. H μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης βρίσκεται πάνω από 1,8 ευρώ/λίτρο και του πετρελαίου κοντά στα 1,6 ευρώ/λίτρο, ωστόσο υπάρχουν και τα πιο φθηνά εναλλακτικά καύσιμα. Πρόκειται για το φυσικό αέριο στα 1,3 ευρώ/λίτρο και το υγραέριο κάτω από 0,9 ευρώ/λίτρο. Ποιο όμως συμφέρει περισσότερο; Την απάντηση δίνουν δημοφιλή supermini αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ, βενζίνης/LPG, CNG και υβριδικό βενζίνης, που σας παρουσιάζουμε παρακάτω.

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100

Μικρά καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου διατίθενται πλέον ελάχιστα και από αυτά το Citroen C3 1.5 BlueHDi προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή των 20.700 ευρώ (χωρίς την προωθητική ενέργεια). Ο ντίζελ με την ισχύ των 99 ίππων και τη μπόλικη ροπή των 250 Nm καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες μόνο 5 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή diesel στα 1,658 €/λτ., το κόστος για 100 χιλιόμετρα είναι λίγο πιο πάνω από 8 ευρώ. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει παράλληλα σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει, αφού διαθέτει γεμάτο τράβηγμα από τις περίπου 1.500 σ.α.λ.. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει παραδοσιακά και η αυξημένη άνεση, τόσο από τις αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση, όσο και από τα αναπαυτικά καθίσματα. Επιπλέον, το C3 προσφέρει αρκετούς χώρους στους επιβάτες του και αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.499
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 99/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,4
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) 188
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 5
Κόστος/100 χλμ.** 8,3 €
CO2 (γρ./χλμ.) 118
*Δοκιμής
**Με τιμή diesel 1,658 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προβολείς ομίχλης, οθόνη αφής 5 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή από 20.700 ευρώ.

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG

Το προσφάτως ανανεωμένο Renault Clio, προσφέρεται και με το διπλού καυσίμου κινητήρα (βενζίνη/LPG), ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη οικονομία με την επιλογή του υγραερίου. Ο 1.000άρης turbo καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 9 λτ./100 χλμ. LPG, που σημαίνει ότι με τιμή LPG στα 0,883 ευρώ/λτ. το κόστος διαμορφώνεται κάτω από 8 €/100 χλμ. Όσο δηλαδή στοιχίζει το πετρέλαιο στο Citroen C3. Με τη βενζίνη η κατανάλωση πέφτει στα 7 λτ./100 χλμ., όμως με τιμή στα 1,817€/λτ. το κόστος ανεβαίνει στα 12,7€/λτ. Να σημειωθεί ότι η δεξαμενή του υγραερίου είναι 32 λίτρα και της βενζίνης 39 λίτρα. Στα πλεονεκτήματα του «φρεσκαρισμένου» Clio με το πιο δυναμικού σχεδιασμού εμπρός τμήμα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή ποιότητα, οι αρκετοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (391 λίτρα) και πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600-5.000
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000-3.500
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.800-5.000
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.100-3.750
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 11,8/12,5
Τελ. Ταχ. LPG/B (χλμ./ώρα) 188/180
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) 9,0/7,0
Κόστος/100 χλμ. (LPG/B)** 7,9€/12,7€
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 107/121
*Δοκιμής
**Με τιμή LPG 0,883 €/λτ. και βενζίνη 1,817 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες φώτων και βροχής, προβολείς LED Pure Vision, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, air condition, ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών. Τιμή από 21.870 ευρώ.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 hp

Το φθηνότερο full hybrid αυτοκίνητο της αγοράς είναι το Toyota Yaris 1.5 Hybrid, το οποίο κοστίζει από 20.380 ευρώ. Σημείο αναφοράς αποτελεί το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων και την πολύ χαμηλή ρεαλιστική κατανάλωση των 4,5 λτ./100 χλμ. Με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,817€/λτ. το κόστος για τον οδηγό είναι λίγο πιο πάνω από 8 ευρώ/100 χλμ., όσο δηλαδή στοιχίζει το πετρέλαιο στο C3 και το υγραέριο στο Clio. Εκτός από τις πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη, το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. Στην οδήγηση το Yaris Hybrid κερδίζει αμέσως τον χρήστη του για την άριστη ευελιξία, ενώ η οδική του συμπεριφορά είναι αρκετά ισορροπημένη, με ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους και καλό κράτημα στις στροφές. Το εσωτερικό του Yaris Hybrid είναι μοντέρνο, καλοφτιαγμένο, με ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά με μικρό πορτ μπαγκάζ 286 λίτρων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490
Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.) 92/5.500
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) 120/3.600-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) 80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 141
Συνδυαστική ισχύς (PS) 116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,7
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) 175
Κατ/λωση * (λτ./100 χλμ.) 4,5
Κόστος/100 χλμ.** 8,2
CO2 (γρ./χλμ.) 87
*Δοκιμής
**Με τιμή βενζίνης 1,817 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 8 αερόσακοι • Αυτόνομη πέδηση • Σύστημα διατήρησης λωρίδας • Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία προβολέων • Adaptive cruise control • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά • Ηλεκτρικοί καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Τιμή: από 20.380 ευρώ.

Volkswagen Polo 1.0 TGI 90 PS

Το Polo στην έκδοση με τον κινητήρα 1.0 TGI χρησιμοποιεί βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και εφεδρικό τη βενζίνη. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo καίει σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 4,4 κιλά/100 χλμ., που σημαίνει ότι με τιμή CNG 1,333 €/kg, τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόλις 5,7 ευρώ. To φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δεξαμενές χωρητικότητας 13,8 κιλών, ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 9 λίτρων που χρησιμοποιείται όταν αδειάσει το φυσικό αέριο και δεν γίνει ανεφοδιασμός. Να σημειωθεί ότι πρατήρια με CNG υπάρχουν πλέον σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως είναι στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Σχηματάρι, Ιωάννινα, Βέροια, Λάρισα, Λαμία, Αχαΐα, Κοζάνη, Εύβοια και Θράκη. Ο 1.0 TGI με την απόδοση των 90 ίππων και 160 Nm ροπής διαθέτει την απαιτούμενη δύναμη για να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς. Το Polo διακρίνεται ακόμα για το χαμηλό θόρυβο κύλισης, τη στιβαρότητα που αποπνέει στο δρόμο και το κατάλληλο στήσιμο των αναρτήσεων. Στα σημεία αναφοράς ανήκει ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και οι αρκετοί χώρους για τέσσερις επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει στα 251 λίτρα (από 351 λτ. στο Polo βενζίνης), λόγω της προσθήκης των δεξαμενών του CNG.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς (PS) 90
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/1.800-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,3
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) 183
Κατ/λωση* (kg/100 χλμ.) 4,4
Κόστος/100 χλμ.** 5,7 €
CO2 (γρ./χλμ.) 100
*Δοκιμής
**Με τιμή CNG 1,333 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 6,5 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων, εμπρός προβολείς ομίχλης, αισθητήρες φωτός, κλιματισμός Climatic, κάμερα πολλαπλών λειτουργιών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από 22.900 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store