Τα μικρά αυτοκίνητα μοσχοπουλάνε! Και δικαίως, μιας και ικανοποιούν τις ανάγκες της καθημερινότητας, ενώ άνετα μπορούν να ταξιδέψουν σε μακρινά μέρη, τόσο λόγω της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς που διαθέτουν, όσο και λόγω των αποδοτικών turbo κινητήρων τους. Βέβαια, δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια, όμως πλέον τα καινούργια μικρά ντίζελ που πωλούνται μετριούνται στα δάκτυλα της μιας παλάμης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Peugeot 208 με τον 1.5 BlueHDi κινητήρα των 100 ίππων, το οποίο συνδυάζει δυναμικά χαρακτηριστικά με μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Με φουλαρισμένο το ρεζερβουάρ των 41 λίτρων και με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση των 4,0 λτ./100 χλμ. (WLTP), η αυτονομία αγγίζει τα 1.025 χλμ.!
Όσον αφορά την τιμή του, στην αρχική έκδοση Like ξεκινάει από τις 17.500 ευρώ, και με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, προειδοποίηση και διόρθωση ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης, αναγνώριση ορίου ταχύτητας, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, οθόνη αφής 5 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και air condition.
Πέρα όμως από τον ικανοποιητικό βασικό εξοπλισμό, το Peugeot 208 διακρίνεται κι από τον νέο και αιχμηρό του σχεδιασμό. Ειδικά το εμπρός άκρο του με τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED που θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού (από τη δεύτερη έκδοση Active και άνω), εμφανίζει μια πολύ επιθετική όψη. Το οπίσθιο τμήμα είναι πιο ήπιο, αλλά αποπνέει μια ιδιαίτερη κομψότητα. Η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από ποιοτικά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή μεταξύ τους, ενώ το βλέμμα επικεντρώνεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Εκεί, στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχει μια οθόνη αφής 7 ή 10 ιντσών ιντσών μέσω της οποίας ελέγχονται βασικές παράμετροι του αυτοκινήτου. Επιπλέον, εκτός από τον αναλογικό πίνακα οργάνων υπάρχει και ο πιο hi-tech 3D ψηφιακός με την οθόνη των 10 ιντσών. Πέρα από την ποιότητα, το εσωτερικό προσφέρει και ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 311 λίτρων.
Ο diesel κινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 100 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.. Από στάση τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι στα 105 γρ./χλμ., νούμερο που απαλλάσσει τον κάτοχο του diesel 208 από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Στο δρόμο το 208 συνδυάζει άνεση και πολύ καλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, όπως ακριβώς μας έχει συνηθίσει η γαλλική σχολή, αλλά κι εύκολες μετακινήσεις εντός των τειχών της πόλης. Η ανάρτηση φιλτράρει επιτυχημένα την κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, προσφέροντας παράλληλα την απαιτούμενη πρόσφυση σε δρόμο με στροφές.