Διαβάζοντας τον τίτλο θα νομίζετε ότι κάπου έχει γίνει λάθος, ότι δεν είναι αλήθεια, ή ότι πρόκειται για κάποιο πανάκριβο αυτοκίνητο εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Και όμως πρόκειται για ένα «γήινο» μοντέλο προερχόμενο από τη μικρή κατηγορία, το οποίο όντως είναι εξαιρετικά οικονομικό σε κόστος καυσίμου και για την ακρίβεια καίει λιγότερο από 5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα.
VW Polo με φυσικό αέριο
Το αυτοκίνητο «θαύμα» δεν είναι άλλο από το Polo 1.0 TGI με τον κινητήρα φυσικού αερίου. Η τιμή του (από 22.100 ευρώ) είναι λογική δεδομένης και της τεχνολογίας του, ενώ με τόσο χαμηλό κόστος σε καύσιμο, ο οδηγός του είναι σε θέση να κάνει πολλά χιλιόμετρα χωρίς να περιορίζεται. Άλλωστε, πλέον πρατήρια για ανεφοδιασμό CNG υπάρχουν σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Σχηματάρι, Ιωάννινα, Βέροια, Λάρισα, Λαμία, Αχαΐα, Κοζάνη, Εύβοια και Θράκη (δείτε τα εδώ).
Σχετικά με το VW Polo 1.0 TGI Life των 22.100 ευρώ, στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν τα παρακάτω στοιχεία:
- 7 αερόσακοι
- Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
- Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων
- Φώτα LED εμπρός και πίσω
- Εμπρός προβολείς ομίχλης
- Αισθητήρες φωτεινότητας
- Κλιματισμός Climatic
- Κάμερα πολλαπλών λειτουργιών
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι, ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Δερμάτινος λεβιές ταχυτήτων και χειρόφρενο
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Καίει μόλις 4,4 κιλά CNG στα 100 χιλιόμετρα
Την κίνηση του Polo TGI αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TSI, ο οποίος έχει δεχτεί τις απαραίτητες αλλαγές για να καίει και φυσικό αέριο. To CNG είναι το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, ενώ για παν ενδεχόμενο υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Ο 1.0 TGI αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, προσφέροντας αρκετά καλές επιδόσεις, ομαλή λειτουργία και ικανοποιητικό τράβηγμα από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή. Η κατανάλωσή του στην πράξη βρίσκεται στα 4,4 κιλά/100 χλμ., που σημαίνει ότι κοστίζει μόλις 4,8 €/100 χλμ. (με τιμή CNG 1,1 €/kg).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς (PS) | 90 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/1.800-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,3 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 183 |
Κατ/λωση* (kg/100 χλμ.) | 4,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 100 |
Βάρος (κιλά) | 1.296 |
*Δοκιμής |
Εκτός από εξαιρετική οικονομία σε κατανάλωση και κόστος με το φυσικό αέριο, το Polo διακρίνεται αμέσως και για την οδική του συμπεριφορά. Καταρχήν δίνει την αίσθηση στον οδηγό του ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, χάρη στο χαμηλό θόρυβο κύλισης, το στιβαρό πλαίσιο και το κατάλληλο στήσιμο των αναρτήσεων.
Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Στο εσωτερικό του VW Polo το πρώτο στοιχείο που κλέβει τις εντυπώσεις, είναι η προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητά του. Γεγονός που αποδίδεται στην ευρεία χρήση αφρώδους υλικού στο ταμπλό και στη γεροδεμένη συναρμογή. Οι ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment είναι παρούσες, συνδυασμένες με πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης. Οι χώροι των επιβατών είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια. Εκεί που έχει χάσει σε σχέση με τα αμιγώς βενζίνης Polo, είναι στο μικρότερο χώρο αποσκευών των 251 λίτρων (έναντι 351 λίτρων).