Οι κινητήρες πετρελαίου ξεχωρίζουν για τη χαμηλή κατανάλωση και την πλούσια ροπή τους, στοιχεία που εκτιμά αμέσως κάθε οδηγός. Παρόλα αυτά λόγω της ηλεκτροκίνησης και της ανάπτυξης των υβριδικών συνόλων βενζίνης, οι ντίζελ μπήκαν στο περιθώριο και είναι υπό εξαφάνιση ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες. Στα supermini για παράδειγμα, παλαιότερα δεν ήξερε ο πελάτης ποιο να επιλέξει. Τώρα έχουν μείνει μονάχα δύο μικρά χάτσμπακ με πετρελαιοκινητήρες. Πρόκειται για το πιο οικονομικό Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 με τιμή κοντά στις 20.000 ευρώ (από 21.200 ευρώ χωρίς προωθητική ενέργεια) και το πιο ακριβό Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 που εκκινεί λίγο πιο κάτω από 24.000 ευρώ (από 23.970 ευρώ).
Το φθηνότερο ντίζελ στην Ελλάδα
Όποιοι λοιπόν θέλουν νέο diesel αυτοκίνητο στα λιγότερα λεφτά και με εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο, τότε θα προσανατολιστούν απευθείας στο C3 1.5 BlueHDi 100. H τιμή των 21.200 ευρώ αφορά την αρχική έκδοση You! με όλα τα απαραίτητα, όπως 6 αερόσακους, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, φώτα LED, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, οθόνη αφής 5 ιντσών, Bluetooth, θύρα USB και air condition. Ευχάριστη νότα εξωτερικά που του ενισχύει το μοντέρνο στιλ του είναι η οροφή bi-ton σε λευκό χρώμα, σε συνδυασμό με τους άσπρους καθρέπτες και το πλαίσιο στους προβολείς.
Στο εσωτερικό με το μινιμάλ σχεδιασμό βασικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες στο ταμπλό, όπως και η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα, παρά την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία είναι γεροδεμένα. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών το C3 ικανοποιεί και με το παραπάνω, αφού προσφέρει άνετες μετακινήσεις σε τέσσερις ενήλικους στα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα. Παράλληλα, ο σχεδόν επίπεδος σχεδιασμός του πίσω καθίσματος με το πολύ πλάτος διευκολύνει τη φιλοξενία τριών ατόμων. Το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων είναι μικρότερο έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων, ωστόσο το τετραγωνισμένο του σχήμα το καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Καίει 5 λτ./100 χλμ.
Ο ντίζελ που κινεί το Citroen C3 είναι ο 1.500άρης 4κύλινδρος, 8βάλβιδος με τα 99 άλογα και τα 250 Nm ροπής. Από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. και άνω τραβάει θετικά και είναι γεμάτος μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή κραδασμούς. Η μακριά 5η ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και κατά επέκταση την κατανάλωση και το θόρυβο. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 5,0 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 στα 118 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο. Στην οδήγηση κυρίαρχο στοιχείο είναι η άνεση από τις αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να εμφανίζει τάσεις πλεύσης και να δείχνει «χαλαρό» σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 99/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 188 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,0 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 118 |
*Δοκιμής |