Η αγορά των καινούριων αυτοκινήτων έχει υποστεί σημαντικές ανατροπές και ανακατατάξεις τον τελευταίο καιρό, λόγω κυρίως της πτώσης των άλλοτε κυρίαρχων ντίζελ και της ανόδου των βενζίνης μαζί με τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο, αρκετοί πελάτες αναζητούν ένα οικονομικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, αν και οι επιλογές πλέον φθηνού ντίζελ είναι ελάχιστες.
Πριν από μερικά χρόνια πωλούνταν δεκάδες μίνι και μικρά αυτοκίνητα με diesel μηχανικά σύνολα και υπήρχε μια ευρεία γκάμα προτάσεων. Τώρα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί και μετριούνται στα δάκτυλα της μιας παλάμης. Από τα ελάχιστα πλέον ντίζελ μικρών διαστάσεων, αυτό που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα, είναι το Citroen C3 1.5 λτ. BlueHDi. Συγκεκριμένα, στην αρχική έκδοση Flair ξεκινά από τις 16.250 ευρώ, συνοδευόμενο με τα περισσότερα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών
- Ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Προβολείς LED
- Air condition
Στη δεύτερη έκδοση Feel, η τιμή του C3 1.5 BlueHDi ανεβαίνει κατά 600 ευρώ (16.850 ευρώ), όμως περιλαμβάνει επιπλέον τα παρακάτω:
- Προβολείς ομίχλης
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Citroen Connect Radio με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών
- Σύστημα Mirror Screen (Android Auto, Apple CarPlay)
Καρδιά του μικρού γαλλικού αυτοκινήτου, είναι ο αποδοτικός και οικονομικός πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ., ισχύος 99 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και με ροπή 250 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω εμφανίζει θετικό τράβηγμα και είναι γεμάτος μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ στο ιδανικό εύρος στροφών του δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή κραδασμούς, ενισχύοντας έτσι την προσφερόμενη άνεση. Μειονέκτημα αποτελεί ο επιλογέας με τις μεγάλες διαδρομές και ειδικά στην 5η ταχύτητα. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα, η εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση είναι 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 111 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας).
Εκτός από τη χαμηλή τιμή και κατανάλωση, το C3 ξεχωρίζει και για την άνεση που προσφέρει στην οδήγηση, μέσω των πολύ αναπαυτικών καθισμάτων και της μαλακής, αλλά όχι χαλαρής ανάρτησης. Τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας διαχειρίζονται ιδανικά τις ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς το αμάξωμα να «πλέει» στις ευθείες. Στις στροφές οι κλίσεις του αυτοκινήτου είναι λογικές και μόνο υπό πίεση θα τονιστούν, χωρίς όμως ο οδηγός να θα έρθει σε δύσκολη θέση, αφού το C3 είναι ελεγχόμενο, με ουδέτερες αντιδράσεις.
Οι αυξημένες ανέσεις που παρέχει το C3 τονίζονται και από την ευρυχωρία του εσωτερικού του. Οι εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν ξεκούραστα, όπως και οι πίσω, όπου το σχεδόν επίπεδο κάθισμα αυξάνει το ωφέλιμο πλάτος και διευκολύνει τυχόν μετακίνηση ενός ακόμα ατόμου στη μέση. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων, με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.