Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου ανέκαθεν ξεχώριζαν για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για σύγχρονα μοτέρ και με τη συνδρομή υβριδικής τεχνολογίας. Όταν μάλιστα γίνεται συνδυασμός με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και ανταγωνιστική τιμή αγοράς, τότε το όλο «πακέτο» αγοράς γίνεται ακόμα πιο δελεαστικό.
Μια τέτοια πρόταση που πληροί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και ακόμα περισσότερα είναι το νέο i30 1.6 CRDi 136 PS iMT 48V Hybrid Premium, στην τιμή των 21.990 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση των 800 ευρώ). Το προσφάτως ανανεωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ Hyundai καλύπτει οποιαδήποτε ανάγκη και απαίτηση έχει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής ενός τέτοιου αυτοκίνητο, σε κατανάλωση, χώρους, τεχνολογία, ανέσεις, ασφάλεια κ.λπ.
Δυνατός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση
Ο 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου με την ισχύ των 136 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 280 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ. εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα). Αρχικά κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες του με κραδασμούς και έντονο θόρυβο, τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο και στα μακρινά ταξίδια. Επίσης, εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (4,6 λτ./100 χλμ.), ενώ με εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του και στις λιγοστές απαιτήσεις σε καύσιμο, συμβάλλει με την σειρά του και το 48V υβριδικό σύστημα με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG). Αυτό υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και στην επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ, ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας και την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Η μπαταρία φορτίζει κατά τη διάρκεια της οδήγησης και μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Επίσης, όταν το όχημα ρολάρει με χαμηλή ταχύτητα, η λειτουργία start-stop ενεργοποιείται στα 30 χλμ./ώρα. Στη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και της μείωσης εκπομπών ρύπων, συνεισφέρει και το νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Αυτό αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το όχημα εισέρχεται σε λειτουργία coasting (πρόγραμμα ρολαρίσματος).
Ένα ακόμα στοιχείο που θα εκτιμήσουν ο οδηγός και οι επιβάτες του Hyundai i30, είναι η άνεση στο δρόμο που εξασφαλίζουν οι αναρτήσεις. Εκτός από ξεκούραστο στην οδήγηση, το i30 παρουσιάζεται σταθερό και ασφαλές, σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων πατάει πολύ καλά, ενώ στις στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης των τροχών είναι αυξημένα, οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές και οι αντιδράσεις του ουδέτερες, ακόμα και σε απότομες μεταφορές βάρους (π.χ. άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή).
Μοντέρνο, ποιοτικό και ευρύχωρο
Μετά την ανανέωση, το i30 απέκτησε ένα πιο εμφαντικό εμπρός τμήμα στο αμάξωμά του και ένα φρεσκαρισμένο πίσω άκρο. Αναβαθμισμένο με την σειρά του είναι και το εσωτερικό, με τις νέες επενδύσεις και την προσεγμένη ποιότητα των υλικών, της στιβαρής συναρμογής και του φινιρίσματος. Στα θετικά στοιχεία της καμπίνας ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ή και πέντε επιβατών, καθώς και το πορτ μπαγκάζ των 395 λίτρων.
Από τον εξοπλισμό του i30 1.6 CRDi 136 PS iMT 48V Hybrid Premium δεν λείπει απολύτως τίποτα. Περιλαμβάνει όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής και διατήρησης λωρίδας και αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων. Στάνταρ είναι ακόμα όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεπτών, air condition, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης εμπρός, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων κ.α.