Με τη βενζίνη να έχει φτάσει στα ύψη για ακόμα μία φορά (τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή 1,692 ευρώ/λτ.), οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο κοντεύουν να γίνουν πολυτέλεια. Για παράδειγμα, ένα μοντέλο που καταναλώνει κατά μέσο όρο σε πραγματικές συνθήκες 8 λτ./100 χλμ., θέλει κοντά στα 14 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Αντίδοτο στην ακρίβεια της βενζίνης αποτελεί το φυσικό αέριο. Όταν μάλιστα συνδυάζεται με ένα αξιόλογο οικογενειακό αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή, τότε τα οφέλη που απολαμβάνει ο οδηγός είναι πολλαπλάσια. Μια τέτοια περίπτωση είναι το Skoda Scala G-TEC και ειδικά τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα που προσφέρονται για online αγορά, στις τιμές των 18.286 ευρώ και 18.388 ευρώ. Πρόκειται για τις εκδόσεις Ambition με δώρο την υπηρεσία συνδεσιμότητας, πρόληψης και ενημέρωσης για 10 έτη, με όφελος έως 402 ευρώ και άτοκη χρηματοδότηση για ένα χρόνο. Τα διαθέσιμα χρώματα είναι λευκό, μαύρο, σκούρο γκρι και ασημί, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν τα παρακάτω:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Air condition
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου
To Scala G-TEC τροφοδοτείται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα του 1.0 λτ., ισχύος 90 ίππων στις 4.000-5.500 σ.α.λ. και με ροπή 160 Nm στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 12,2 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 186 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,6 κιλά/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 98 γρ./χλμ. Σε κόστος η κατανάλωση αυτή ισοδυναμεί με 3 ευρώ/100 χλμ., ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.
Στο Scala G-TEC ο κινητήρας ξεκινά τη λειτουργία του στο πρόγραμμα βενζίνης και μετά αλλάζει σε CNG, καθώς το φυσικό αέριο αποτελεί το κυρίως καύσιμο. Εάν το CNG τελειώσει, το αυτοκίνητο περνά αυτόματα στο πρόγραμμα βενζίνης, δίχως ο οδηγός να αντιληφθεί καμία διαφορά. Στο CNG mode (συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη λειτουργία), οι εκπομπές CO2 μειώνονται μέχρι 25%, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) είναι πολύ χαμηλές οι εκπομπές σωματιδίων είναι μηδενικές. Τρία ρεζερβουάρ CNG από χάλυβα χωράνε μέχρι 13,8 κιλά καυσίμου, συν το βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης των 9 λίτρων.
Χάρη στον έξυπνο τρόπο με τον οποίο τα ρεζερβουάρ CNG είναι ενσωματωμένα στο δάπεδο του οχήματος, το πορτ μπαγκάζ μπορεί να προσφέρει χωρητικότητα 339 λίτρα. Παράλληλα ο χώρος των επιβατών δεν διαταράσσεται καθόλου και παραμένει πολύ άνετος, ενώ η καμπίνα είναι σύγχρονη και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.