Οι πίνακες οργάνων στα σημερινά αυτοκίνητα θυμίζουν ενημερωτικό δελτίο. Φιλοξενούν ενδείξεις για το οτιδήποτε και πολύ συχνά, αυτές ανάβουν. Το αν υπάρχει πραγματικό πρόβλημα, όμως, δεν είναι ποτέ σίγουρο.
Πολλές φορές η ενεργοποίηση της εκάστοτε λυχνίας οφείλεται σε σφάλμα του ανάλογου αισθητήρα ή εσφαλμένη ανάγνωση δεδομένων, από πλευράς ηλεκτρονικής μονάδας. Το check engine είναι αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους οδηγούς, αλλά έχουμε αναλύσει πως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, δίχως λόγο. Πολύ συχνά, επίσης, παρατηρείται και η εμφάνιση της ένδειξης για απώλεια πίεσης στα ελαστικά. Το γερμανικό Auto Bild ερεύνησε μια ποσότητα δεδομένων που ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο, από διάφορα μοντέλα των Audi , BMW , Mercedes , Mini , Seat, Smart και Skoda. Η αξιολόγηση έγινε μέσω της εφαρμογής Carly, η οποία στην ουσία είναι ένα οικιακό διαγνωστικό. Ο αντάπτορας του Carly τοποθετείται στη θύρα OBD και συνδέεται με την εφαρμογή στο smartphone, μέσω Bluetooth.
Τι φανέρωσε, λοιπόν, το πόρισμα του διαγνωστικού; Καταρχάς, ότι τα αυτοκίνητα της BMW εμφανίζουν τις περισσότερες ενδείξεις για σφάλματα. Αναλόγως μοντέλου, ο αριθμός των errors μπορεί να φτάσει μέχρι τις 150.000! Αυτό δεν σημαίνει ότι για κάθε ένα από αυτά θα ειδοποιηθεί ο οδηγός μέσω του καντράν, αλλά καταλαβαίνουμε πως όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι BMW θα απασχοληθεί περισσότερο από κάποιον σε Mercedes. Πάμε τώρα και στα πιο σημαντικά: πόσο πρέπει να ανησυχούμε όταν βλέπουμε τον πίνακα οργάνων να μας «μιλάει»;
Σύμφωνα με τους Γερμανούς, για ένα 20%. Αυτό είναι το ποσοστό των σφαλμάτων που αφορούν πράγματι κάποιου είδους βλάβη. Το υπόλοιπο 80% προέρχεται είτε από προβληματικούς αισθητήρες, είτε από «τσαφ» των ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αγνοούμε τις προειδοποιήσεις του αυτοκινήτου. Αλλά ούτε και να τρέχουμε στο συνεργείο, αν δεν παρατηρούμε να συντρέχει κάποιος άλλος λόγος.