Όσοι περάσαμε από τις αγκάλες της μαμάς πατρίδας υπηρετώντας τη θητεία μας, έχουμε να λησμονούμε 3 οχήματα: τα Στάγιερ, τις «Καναδέζες» και τα Ρέο (REO) – ή «καταρΡέω», όπως ήταν το τσιτάτο λογοπαίγνιο που κυκλοφορούσε. Διόλου αντιπροσωπευτικό για τη φύση του τροχοφόρου «θωρηκτού», όμως.
Δείτε ακόμα: Τεθωρακισμένα οδικώς από την Αθήνα στον Έβρο!
Τα REO M35A2 Turbo Multifuel, κατά την επίσημη ονομασία, ξεκίνησε να παράγεται στα τελειώματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Παρουσιάστηκε στην Αμερική το 1944 ως όχημα μεταφοράς προσωπικού και υλικού, εξελισσόμενο σε μεταγωγικό αρμάτων και εκτοξευτήρα πυραύλων σε μεταγενέστερες εκδόσεις. Το Ρέο που αγαπήσαμε στις στρατιωτικές μας βόλτες, ήρθε στην Ελλάδα το 1960. Στις 15 Μαΐου, ο μέχρι τότε 786 Λόχος Μεταφοράς Στρατευμάτων μετονομάστηκε σε 786 Λόχο Γενικών Μεταφορών, αντικαθιστώντας τα φορτηγά GMC με REO M34 και M35A2 6×6.
Δείτε ακόμα: Ξενάγηση στα άδυτα της ΕΛΒΟ (+videos)
Το τελευταίο είχε μήκος 6,98 μέτρα, ύψος σχεδόν 3 (2,82 μέτρα), πλάτος 2,36 και ζύγιζε 5.910 κιλά άδειο. Με την προσθήκη «εργάτη» μπροστά, και τον ανάλογο προφυλακτήρα – «πολιορκητικό κριό», έφτανε τα 6.140 κιλά. Η απόσταση από το έδαφος έφτανε τα 31,75 εκατοστά με το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο υδάτινου περάσματος να βρίσκεται στα 76,2 εκατοστά. Πίσω από το μασίφ προφυλακτήρα και κάτω από το καπό, συναντούσαμε έναν τουρμποντίζελ εν σειρά εξακύλινδρο 7.8 λίτρων, ο οποίος κατασκευαζόταν από 3 διαφορετικές εταιρίες: τις Continental Motors Company, Hercules και White Motor Company. Τα περισσότερα, έφεραν τον «Ηρακλή».
Δείτε ακόμα: Τέλος εποχής για τα θρυλικά Στάγιερ!
Η απόδοση του, βάρους 749 κιλών, LTD 465 έφτανε τα 136 άλογα στις 2.600 σ.α.λ. και τα 447 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., με το «παράθυρο» λειτουργίας να τοποθετείται στις 1.500-2.600 σ.α.λ. και το ρελαντί στις 800-850 σ.α.λ. Η κίνηση κανονικά πήγαινε στους 4 πίσω τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με ένα βοηθητικό σασμάν 2 σχέσεων να προσφέρει τη δυνατότητα κλειδώματος όλων των διαφορικών και εμπλοκής του εμπρός άξονα, καθιστώντας το REO 6κίνητο. Η τελική ταχύτητα μπορούσε να φτάσει τα 93 χλμ./ώρα, ωστόσο η μέγιστη υπηρεσιακή ήταν στα 77 χλμ./ώρα. Η μέση τιμή της κατανάλωσης τοποθετείτο στα 24 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ των 190 λίτρων να δίνει μια θεωρητική αυτονομία έως 800 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες, πάντως, ένα νούμερο στα 480 χιλιόμετρα ήταν πιο ρεαλιστικό.
Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το «τέρας» της Frontex στον Έβρο (+videos)
Αποσύρθηκαν από τον Ελληνικό Στρατό το 2011, αφήνοντας παρακαταθήκη χιλιάδες αναμνήσεις και σκηνές όπως αυτή