Οι ψηφιακές οθόνες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο σημείο των σύγχρονων αυτοκινήτων, ειδικά όσον αφορά τα συστήματα πολυμέσων. Πλέον όμως, ολοένα και πληθαίνουν τα μοντέλα που εφοδιάζονται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πριν από μερικά χρόνια υπήρχε στον εξοπλισμό μόνο πολυτελών αυτοκινήτων, όμως τώρα διατίθεται και σε πιο οικονομικά μοντέλα.
Δείτε ακόμη: Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;
Στα πιο παλιά αυτοκίνητα θα θυμάστε ότι από τον πίνακα οργάνων απουσίαζε το στροφόμετρο, το οποίο ήταν στα εξτρά ή ανήκε στις πιο ακριβές εκδόσεις. Οι βασικές ενδείξεις που περιλάμβαναν τα περισσότερα οχήματα ήταν το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και οι δείκτες καυσίμου και θερμοκρασίας. Αργότερα μπήκε «σφήνα» το trip computer με κάποιες πρόσθετες πληροφορίες (π.χ. κατανάλωση, θερμοκρασία, μετρητές αποστάσεων κ.α.).
Δείτε ακόμη: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Σήμερα, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων προβάλλει πληθώρα πληροφοριών, ενώ έχει τη δυνατότητα να αλλάζει χρώματα, γραφικά και γενικά να προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού. Μπορεί να προβάλλει το χάρτη του GPS ανάμεσα από τα όργανα, ενδείξεις πλήρως ψηφιακές ή αναλογικές (πάντα ηλεκτρονικά χωρίς ντίζες) και γενικά να δίνει πάρα πολλές πληροφορίες στον οδηγό.
Δείτε ακόμη: Τι βλάβες προκαλούνται όταν οδηγούμε με «λαμπάκι»;
Τελικά, χρειάζεται όλος αυτός ο όγκος των πληροφοριών και να αλλάζουν τα χρώματα και τα γραφικά, ανάλογα και την επιλογή του προφίλ οδήγησης (π.χ. Eco, Sport, Comfort κ.ο.κ.); Ή μήπως είναι ένα στοιχείο εντυπωσιασμού;
Εσείς, ποιον πίνακα οργάνων προτιμάτε; Τον πιο «πλούσιο» σε πληροφορίες ψηφιακό ή τον κλασικό αναλογικό με τις βελόνες και τα μεταλλικά φινιρίσματα που είχαν τα πιο σπορ μοντέλα;
Δείτε ακόμη: Τι είναι η ευθυγράμμιση και η ζυγοστάθμιση;