Στην αρχή ήταν το νέο Auris. Μετά, από το πουθενά, έσκασε η «βόμβα» για την επιστροφή του ονόματος «Corolla». Ο σχεδιασμός του ιαπωνικού χάτσμπακ κέρδισε μονομιάς το κοινό, όμως από άποψης τεχνικών χαρακτηριστικών γνωρίζαμε μόνο τα βασικά. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η ώρα της πλήρους αποκάλυψης.
Τι μας λέει η ανατομία της 12ης γενιάς του Toyota Corolla; Ότι βασίζεται στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα της εταιρίας, ονόματι Toyota New Global Architecture (TNGA). Σύμφωνα με την φιλοσοφία που εκφράζει, το συγκεκριμένο πάτωμα είναι τόσο προσαρμοζόμενο ώστε κάθε μοντέλο που βασίζει μπορεί να κυκλοφορήσει σε οποιαδήποτε αγορά του πλανήτη, με μικρές μηχανολογικές διαφοροποιήσεις. Κάτι που αποσκοπεί φυσικά στην περικοπή του κόστους και την ευελιξία στην παραγωγική διαδικασία.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai: Νέο μοτέρ 1.3 λτ. με 140 και 160 PS
Ως αποτέλεσμα της TNGA το κέντρο βάρους του Corolla έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. σε σχέση με το τελευταίο Auris, με το καπό να βρίσκεται 47 χλστ. χαμηλότερα και τα πίσω «ράμφη» 24 και 26 χλστ. αντιστοίχως (δεξιά-αριστερά). Η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί κατά 60%, χάρις στην χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής σε επιλεγμένα σημεία της δομής του σασί, ενώ ξεχωρίζει η επιλογή της διάταξης πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση ως στάνταρ σε όλο το εύρος της γκάμας.
Οι διαστάσεις είναι μοιρασμένες στο ζήτημα «αύξηση-μείωση», με το μήκος να παρουσιάζεται αυξημένο κατά 40 χλστ. (4.315 χλστ. στο σύνολο), τα περισσότερα εκ των οποίων απορροφήθηκαν από το μεταξόνιο, που τώρα φτάνει τα 2.650 χλστ. Το ύψος, από την άλλη, έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. (1.450 χλστ. συνολικά) και η γενικότερη απόσταση από το έδαφος κατά 47 χλστ. Σε συνδυασμό με τους μειωμένους προβόλους κατά 20 χλστ. ο σχεδιασμός εμφανίζεται πιο δυναμικός από ποτέ, έχοντας ήδη αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές.
Στο φλέγον ζήτημα των κινητήρων τώρα, οι επιλογές ήταν ήδη γνωστές. Στη βάση τοποθετείται ο 1.200αρης τούρμπο βενζινοκινητήρας των 116 ίππων που γνωρίζουμε από το Auris και το C-HR. Aπό το ρηξικέλευθο crossover της Toyota προέρχεται και το ένα από τα δυο υβριδικά σύνολα, αυτό δηλαδή με τον 1.800αρη κινητήρα των 122 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα των 71 ίππων και 163 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς δεν ξεπερνά τα 122 άλογα, καθώς ο σκοπός του ηλεκτρικού μοτέρ είναι επικουρικός προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων του θερμικού συνόλου στο μισό. Ο νέος 2λιτρος, ωστόσο, είναι «όλα τα λεφτά» για το νέο Corolla.
Διαβάστε επίσης: Πρώτες σε αξιοπιστία η Hyundai και η Toyota
Το μοτέρ λειτουργεί στον υψηλότατο λόγο συμπίεσης του 14:1 και δέχεται την συνδρομή ενός ηλεκτροκινητήρα νικελίου-υδριδίου. Η συνδυαστική ισχύς βρίσκεται στα 180 άλογα και τα 192 Nm ροπής, όμως το ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει δυνατότητα κίνησης αμιγώς με το ρεύμα μέχρι τα 115 χλμ./ώρα. Η αυτονομία δεν ανακοινώθηκε, ωστόσο οι Ιάπωνες υποστηρίζουν πως το νέο τους δημιούργημα είναι ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην κατηγορία των υβριδικών συμβατικής τεχνολογίας, ανταγωνιζόμενο ακόμα και τις ακριβότερες plug-in προτάσεις του ανταγωνισμού. Κατά πάσα πιθανότητα το 2λιτρο Corolla θα αποτελέσει την βάση για μια έκδοση στο στυλ του Yaris GR Sport, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε και την έντονη φημολογία για την ανάπτυξη μιας «καυτής», GRMN έκδοσης.