Τον τελευταίο μήνα έχει προκύψει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ζήτημα με την οικονομική ευστάθεια της Tesla, κυρίως από τις δηλώσεις του δημιουργού της. Ο Elon Musk μία αναφέρει πως θα αποσύρει την εταιρία του από το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, μόνο και μόνο για να αυτοαναιρεθεί αργότερα δηλώνοντας πως η Tesla θα συνεχίσει την μετοχική της πορεία. Τι συμβαίνει τελικά;
Δείτε ακόμα: Honda NSX τολμά να τα βάλει με το ηλεκτρικό Tesla S P100D (+video)
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα από την Αμερική, οι ισολογισμοί της πρωτοπόρου φίρμας «δεν βγαίνουν». Μπορεί το Model S να «έσυρε» τον χορό των πωλήσεων και το Model 3 να ξεκίνησε ονειρεμένα την εμπορική του πορεία, όμως τα προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής έχουν πυκνώσει. Ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις νέων αυτοκινήτων αργούν υπερβολικά οδηγώντας σε ακυρώσεις παραγγελιών. Επιπλέον, η βιασύνη να προλάβει τη ζήτηση μεταφράζεται σε προχειρότητα στον έλεγχο ποιότητας, όπως φανερώνουν τα πολλά ζητήματα που αντιμετωπίζουν ιδιοκτήτες Model X και Model 3. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος παραγωγής – η καινοτομία έχει το τίμημά της – έχουν σφίξει το ζωνάρι για το δημιούργημα του Musk.
Ποια θα μπορούσε να είναι η λύση; Μα, φυσικά, ο δανεισμός!
Κάτι, ωστόσο, που δεν είναι απλό καθώς δάνεια αυτού του μεγέθους (εκατοντάδες εκατομμυρίων, ακόμα και δισεκατομμύρια) απαιτούν εγγυήσεις. Και το σήμα της Tesla αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών, η χρηματιστηριακή του αξία ανέρχεται περίπου στα 4 δις δολάρια! Κάτι που το καθιστά ένα πρώτης τάξεως ενέχυρο, σε περίπτωση που χρειαστούν δάνεια για να διατηρήσουν την ρευστότητά της.
Διαβάστε επίσης: Tesla αξίας 80.000 με έλεγχο ποιότητας για κλάματα
Μια ανάλογη κίνηση είχε πραγματοποιήσει η Ford πριν μερικά χρόνια, όταν χρειάστηκε μέχρι και η μεσολάβηση του Μπαράκ Ομπάμα ώστε να εξασφαλίσει κρατικό δανεισμό το «Μπλε Οβάλ». Το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, τιμάται περί τα 8 δις δολάρια.