Το λαοφιλές Vitara στην τελευταία του γενιά κατάργησε το «Grand» και έμεινε με το όνομα που το γνωρίσαμε από το 1988. Όχι, όμως, και με τον αντίστοιχο χαρακτήρα, καθώς από σκληροτράχηλο 4×4 εξελίχθηκε σε ένα ικανότατο SUV της σύγχρονης εποχής. Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων επιτείνει την αίσθηση αυτή, χαρίζοντας την απαραίτητη δόση τεχνολογικής εξέλιξης σε ένα από τα πιο κλασικά οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara ντίζελ 4×4 1.6 DDiS 120 HP AllGrip
«Τσιμπημένο» σε τιμή αλλά πλούσιο
Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρεται μόνο με τον ντίζελ κινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης, στις δυο καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του. Το Vitara GL+ διαθέτει ό,τι μπορεί να χρειάζεται κάποιος από ένα SUV, ενώ η κορυφαία GLX της δοκιμής φέρει ακόμα σύστημα πλοήγησης και τον συνδυασμό δέρματος-alcantara στα καθίσματα. Η GL+ τιμάται στα 26.960 ευρώ, ενώ η GLX κοστίζει 30.760 ευρώ. Τιμή που είναι σχετικά «αλμυρή» για τον χαρακτήρα του Vitara, αλλά και αντιπροσωπευτική του πλουσιότατου πακέτου εξοπλισμού που προσφέρει.
Παραδοσιακή εμφάνιση, κόμπακτ διαστάσεις
Ένα από τα πράγματα που κάνουν εντύπωση, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, είναι η διατήρηση της πατροπαράδοτης φόρμας των SUV. Από το 2015 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, το Vitara παραμένει αναλλοίωτα πιστό στον σχεδιασμό ενός όγκου. Δεν υπάρχουν παραπομπές σε κουπέ οχήματα ή εξεζητημένες σχεδιαστικές προσθήκες. Απλή, λιτή κι απέριττη εμφάνιση, συνοδευόμενη από συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (ενδεικτικά τα 4.175 χιλιοστά του μήκους) που κάνουν την ζωή (βλέπε παρκάρισμα και ελιγμούς) στην πόλη πιο εύκολη.
Βέβαια άλλο το «λιτός», άλλο το «αδιάφορος». Οι γραμμές του Vitara μπορεί να είναι απλές, αλλά υπάρχουν οι κατάλληλες πινελιές για να κεντρίσουν το βλέμμα. Πιο χαρακτηριστική είναι η εισαγωγή του κινητήρα σε σχήμα «Π», που φιλοξενεί και την προστατευτική ποδιά, προοιωνίζοντας το ποιόν του ιαπωνικού SUV.
Ικανοποιητικοί χώροι στο εσωτερικό, γεροδεμένα πλαστικά
Ανάλογο το ύφος και στο εσωτερικό του Vitara. Η χρηστικότητα και η αντοχή στο χρόνο υπερτερούν της επιθυμίας για «αφρό» στο ταμπλό, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται είναι υπό του μέσου όρου. Το αντίθετο, θα λέγαμε. Μπορεί τα υλικά να είναι σκληρά, όμως η ποιότητα συναρμογής τους σε προϊδεάζει πως θα αντέξουν για «μια ζωή». Η σχεδίαση, μάλιστα, κάθε άλλο παρά αδιάφορη εμφανίζεται με τους κυκλικούς αεραγωγούς και το αναλογικό ρολόι ανάμεσά τους, συνοδεία της οθόνης αφής 7 ιντσών για τον έλεγχο των λειτουργιών του συστήματος πολυμέσων.
Η τελευταία, μαζί με τις επενδύσεις δέρματος-alcantara στα καθίσματα, αποτελούν προνόμιο της κορυφαίας έκδοσης GLX. Ανεξαρτήτως εξοπλιστικού επιπέδου, οι χώροι είναι πέρα για πέρα ικανοποιητικοί ακόμα και για πέντε άτομα, με το μεσαίο ωστόσο να χρειάζεται να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων είναι ικανοποιητικό, δεδομένων των εξωτερικών διαστάσεων, ενώ το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.
Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – αυτόματου κιβωτίου
Μηχανικά η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με την χειροκίνητη εκδοχή του τετρακίνητου Vitara ντίζελ, είναι το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) συνεργάζεται άψογα με τον 1.600αρη κινητήρα, αναδεικνύοντας κάθε έναν από τους 120 ίππους και τα 320 Nm ροπής του, συνεπικουρούμενος και από το χαμηλό βάρος των 1.350 κιλών. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και ομαλές, ανεξάρτητα του προγράμματος που έχεις επιλέξει. Επίσης, διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι γεμάτος στις πιο υψηλές και επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο κυρίως εν κινήσει. Παράλληλα, η κατανάλωση βρέθηκε στα 6,4 λτ./100 χλμ., τιμή πολύ καλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Ευχάριστο στο δρόμο και με αποτελεσματική 4κίνηση
Η οδική συμπεριφορά του Vitara είναι ευχάριστη, με την ανάρτηση να κοντρολάρει το αμάξωμα δίχως να το αφήνει να πάρει περιττές κλίσεις και τα φρένα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με λίγο πιο μακριά διαδρομή από όσο είναι το ιδανικό στο πεντάλ. Εκτός δρόμου το Vitara (185 χλστ. απόσταση από το έδαφος) είναι… Vitara και δεν θα σταματήσει, παρά μόνο σε εντελώς «σπασμένο» τερέν. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων επιλέγεις το Auto και αφήνεις το AllGrip να ρυθμίσει τα υπόλοιπα. Για έντονη ή παχιά λάσπη, τοποθετείς τον κυκλικό επιλογέα στο Lock και ξενοιάζεις.
Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip προσφέρει τέσσερις επιλογές: Auto, Sport, Snow και Lock. Στην πρώτη η κατανομή της ροπής γίνεται αυτόματα, στο δεύτερο οι αλλαγές ταχυτήτων εκτελούνται ταχύτερα και η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση, στο Snow το ακριβώς αντίθετο (προς όφελος της ομαλότητας χειρισμών σε ιδιαίτερα ολισθηρές επιφάνειες), ενώ στο Lock η μετάδοση της κίνησης μοιράζεται ισόποσα μεταξύ των δυο αξόνων (50-50) μέχρι τα 40 χλμ./ώρα για κίνηση σε δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου.
Το τελευταίο χαρακτηριστικό είναι πιθανότατα ο λόγος που το κιβώτιο κρατάει αδικαιολόγητα πολύ την επιλεγμένη σχέση (συνήθως την 2α), στις κατηφόρες. Κάτι που δεν αλλάζει ούτε στην χειροκίνητη λειτουργία (ασυνήθιστη, αλλά ωραία η προσθήκη των paddles πίσω από το τιμόνι), καθώς το TCSS θα ανεβάσει μόνο όποτε κρίνει το ίδιο πως είναι κατάλληλο. Πέρα από αυτό, όμως, ουδέν μεμπτό στην πολύ καλή λειτουργία του.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 DualJet
+ Κινητήρας, αμεσότητα κιβωτίου στην αυτόματη λειτουργία, κατανάλωση, λειτουργία τετρακίνησης, ευχάριστη οδική συμπεριφορά
– Σκληρά πλαστικά, χειροκίνητη λειτουργία κιβωτίου