Στην περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου μείνει από καύσιμο, θα πρέπει να γίνουν ορισμένες ενέργειες, διότι δεν παίρνει αμέσως μπροστά απλά με τον ανεφοδιασμό του με ντίζελ, όπως γίνεται στους βενζινοκινητήρες. Άλλωστε καλό είναι το αυτοκίνητο να μην οδηγείται συχνά μέχρι να «στραγγίζει» το ρεζερβουάρ καυσίμων (με λαμπάκι), γιατί όπως αναφέρουν οι κατασκευαστές μπορεί μακροπρόθεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στην λειτουργία του κινητήρα και να καταστραφεί ο καταλύτης.
Τι κάνω αν βάλω λάθος καύσιμο ή νοθευμένο; Πατήστε Εδώ.
Οι κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν για να τεθεί ξανά σε λειτουργία ο κινητήρας ντίζελ -αφού έχει αδειάσει τελείως από καύσιμο- εξαρτάται από τον κινητήρα, καθώς κάποιοι χρειάζονται εξαερισμό και άλλοι όχι. Γι’αυτό πρέπει πάντα ο κάτοχος του αυτοκινήτου να διαβάζει προσεκτικά το εγχειρίδιο χρήσης.
Και στις δύο περιπτώσεις, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο ανεφοδιασμός με πετρέλαιο, με περίπου τουλάχιστον πέντε λίτρα. Στα πετρελαιοκίνητα που χρειάζεται εξαέρωση, υπάρχει στο χώρο του κινητήρα μια αντλία επαναπλήρωσης του κυκλώματος καυσίμου (ίσως και κάτω από το καπάκι). Αφού την εντοπίσετε (ακολουθώντας πάντα το manual του κατασκευαστή) πιέστε τη μέχρι να σκληρύνει και κατόπιν ενεργοποιείστε τη μίζα μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Αν δεν τεθεί αμέσως σε λειτουργία περιμένετε λίγα δευτερόλεπτα και επαναλάβετε. Στο ενδεχόμενο που ο κινητήρας δεν «ζωντανεύει» επαναλάβετε τη διαδικασία από την αρχή με την πίεση της αντλίας.
Διαβάστε ακόμη: Τι να κάνω αν βάλω βενζίνη σε diesel;
Σε άλλους ντίζελ δεν χρειάζεται εξαέρωση. Μετά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο ανοίγετε το διακόπτη της μηχανής (χωρίς να γίνει εκκίνηση), περιμένετε λίγα δευτερόλεπτα και κλείνετε το διακόπτη. Επαναλαμβάνετε αυτή τη διαδικασία κάποιες φορές μέχρι να ενεργοποιηθεί η αντλία και κατόπιν γυρίζετε τη μίζα για να εκκινήσετε τον κινητήρα.