Από τα πιο δημοφιλή μικρομεσαία αυτοκίνητα είναι το Toyota Auris, το οποίο από το 2007 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε κέρδισε την εμπιστοσύνη του κοινού με την αξιοπιστία του, τις after sales παροχές και τον οικονομικό και φιλικό ως προς την χρήση χαρακτήρα του. Το υπάρχον μοντέλο, το οποίο ανανεώθηκε το 2010 παρουσιάζει ορισμένες αλλαγές σε μηχανικό και σχεδιαστικό επίπεδο που το έκαναν πιο ελκυστικό και ανταγωνιστικό στην ιδιαίτερα «απαιτητική» κατηγορία των μικρομεσαίων. Οι κινητήρες που το τροφοδοτούν καλύπτουν κάθε δυνατή ανάγκη, καθώς υπάρχουν τα μοτέρ βενζίνης των 1.33 και 1,6 λτ. (99 και 132 PS), ο ντίζελ 1.4 D-4D των 90 ίππων και το υβριδικό Auris HSD 1.8 λτ. συνδυαστικής ισχύος 136 ίππων.
Με στόχο την οικονομία ο κινητήρας
Η αρχική και πιο δημοφιλής έκδοση του Auris κινείται από το Dual VVT-i μηχανικό σύνολο των 1.33 λτ., το οποίο αποδίδει 99 ίππους και χαρακτηρίζεται για τον μικρό του όγκο και βάρος, καθώς και για το οικολογικό του προφίλ (χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2) σε συνδυασμό και με το ομαλής λειτουργίας σύστημα Stop & Start. Στην πράξη ο εν λόγω κινητήρας δεν προβληματίζει με την απόκρισή του στις αστικές μετακινήσεις, όμως εκτός πόλεως δεν ενθουσιάζει με την απόδοσή του και τις επιδόσεις που προσφέρει. Γεγονός που αποδίδεται και στο μακρύ 6τάχυτο κιβώτιο με την τελευταία σχέση να είναι overdrive και να ενδείκνυται μόνο για μεγάλες ευθείες σε δρόμους χωρίς ανηφορική κλίση.
Σύγχρονο εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους
Μοντέρνο σχεδιασμό εμφανίζει ο θάλαμος των επιβατών του μικρομεσαίου χάτσμπακ Toyota, στον οποίο ξεχωρίζει πρωτίστως η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα. Σύγχρονη σχεδίαση έχουν με την σειρά τους ο πίνακας οργάνων με τον λευκό φωτισμό των ενδείξεων, το flat bottomed τιμόνι και οι «χυτές» χειρολαβές των θυρών. Στον τομέα της ποιότητας ικανοποιεί και παρουσιάζεται ελαφρώς βελτιωμένο σε σχέση με το προ ανανέωσης Auris, καθώς έχει γίνει χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού πλαστικού στο πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, ωστόσο η συναρμογή ορισμένων επιφανειών δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Απροβλημάτιστη είναι η εργονομία των περισσότερων χειριστηρίων και του βολικά τοποθετημένου ψηλά επιλογέα των ταχυτήτων, ενώ χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί αλλά δεν είναι όλοι εύκολα προσβάσιμοι (π.χ. αυτοί κάτω από την κονσόλα). Ενστάσεις υπάρχουν και για την θέση οδήγησης, η οποία είναι μεν ψηλή και εξυπηρετεί ως προς την περιμετρική ορατότητα, αλλά το τιμόνι είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο. Κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρξει με τους άνετους χώρους για όλους τους επιβάτες και με το πορτ μπαγκάζ των 345 λτ. που κυμαίνεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Σταθερό στο δρόμο και με καλή αίσθηση
Η ανανέωση που έγινε στο Auris του 2010 περιλάμβανε και ορισμένες τροποποιήσεις στην ρύθμιση της ανάρτησης και στην ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Πιο αναλυτικά τοποθετήθηκαν νέα ελατήρια και πιο σφιχτά αμορτισέρ με αποτέλεσμα να μειωθούν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και οι τάσεις πλεύσης στις ευθείες σε υψηλές ταχύτητες. Πρόσθετα το τιμόνι απέκτησε λίγο περισσότερο βάρος και καλύτερη πληροφόρηση, αν και είναι τεχνητή και στις δύο περιπτώσεις. Βέβαια το Toyota Auris 1.33 δεν εξελίχθηκε με σκοπό την κάλυψη σπορτίφ απαιτήσεων αλλά ο προορισμός του ήταν να παρέχει όσο το δυνατό περισσότερη άνεση, ευκολία στην οδήγηση και φιλικότητα στους χειρισμούς όπου τα καταφέρνει πολύ καλά. Επίσης εμφανίζει χαμηλό θόρυβο κύλισης, διαθέτει δυνατά φρένα και εξοπλίζεται με στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
(+) Αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση, χώροι επιβατών, φιλικότητα στην οδήγηση, καλή οδική συμπεριφορά
(-) Θέση οδήγησης, επιδόσεις εν κινήσει