Μεγάλες ανατροπές έρχονται στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, του τέλους ταξινόμησης και του τεκμηρίου διαβίωσης, αφού ο υπολογισμός δεν θα γίνεται με βάση τον κυβισμό ή τις εκπομπές CO2, αλλά με την λιανική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου. Αν τελικά κάτι τέτοιο ισχύσει όπως ακούγεται έντονα αυτές τις μέρες, πλέον δεν θα υπάρξουν αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (ισχύει για όσα εκπέμπουν έως 100 γρ./χλμ. CO2) και θα πληρώνουν όλοι, ανεξαρτήτως.
Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου, στόχος είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος φορολόγησης της αγοράς του αυτοκινήτου βάση της πραγματικής αξίας του. Για παράδειγμα σήμερα, ένα Hyundai i30 1.4 που κοστίζει 13.640 ευρώ και εκπέμπει 139 γρ./χλμ. CO2 πληρώνει 152,9 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, ενώ μια Mercedes C 200 BlueTec 1.6 diesel που πωλείται 40.600 ευρώ και εκπέμπει 99 γρ./χλμ. CO2 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Οι αλλαγές αυτές δεν θα γίνουν από φέτος αλλά θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα), των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2. Ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα παλαιότερα αυτοκίνητα, ωστόσο μια πρώτη σκέψη είναι να υπολογίζονται τα τέλη με βάση την αξία που ορίζεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Με αυτό τον τρόπο θα ευνοηθούν τα παλιά μοντέλα, τα οποία στην πλειοψηφία τους πληρώνουν σήμερα πολύ υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας από ένα καινούριο πολλαπλάσιας αξίας αλλά με χαμηλές εκπομπές CO2.