Οι ενδεικτικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων και στο ταμπλό γενικότερα του αυτοκινήτου είναι πολλές και όλες υπάρχουν για κάποιο λόγο. Στην περίπτωση που μια ένδειξη δεν σβήσει όταν το αυτοκίνητο πάρει μπρος και ξεκινήσει, τότε σημαίνει ότι υπάρχει βλάβη. Ο οδηγός δεν πρέπει ποτέ να αμελήσει οποιαδήποτε λυχνία μείνει αναμμένη και θα πρέπει να ανατρέξει στο εγχειρίδιο χρήσης ή σε συνεργείο για να δει τι συμβαίνει.
Δείτε ακόμη: Γιατί «κλέβουν» τα ταχύμετρα; (+videos)
Ένα από τα σημαντικότερα «λαμπάκια» και με διαφορετικές έννοιες είναι αυτό που βλέπετε στην σχετική φωτογραφία, με το θαυμαστικό στο κέντρο του. Η συγκεκριμένη ενδεικτική λυχνία ανάβει όταν το χειρόφρενο είναι ανεβασμένο ή ενεργοποιημένο (στο μηχανικό ή ηλεκτρικό χειρόφρενο αντίστοιχα). Όταν κατέβει ο μοχλός του χειρόφρενου ή απενεργοποιηθεί από το σχετικό διακόπτη, τότε η συγκεκριμένη ένδειξη θα σβήσει. Ακόμη και ένα «κλικ» να είναι σηκωμένο και το αυτοκίνητο κινείται, τότε η ένδειξη αυτή θα παραμείνει αναμμένη. Ο οδηγός θα πρέπει να «λύσει» εντελώς το χειρόφρενο, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης των φρένων και επομένως βλάβη της λειτουργίας τους.
Δείτε ακόμα: Τι παθαίνει το μοτέρ αν δεν αλλάζουμε λάδια; (+video)
Εάν αυτή η ένδειξη παραμείνει αναμμένη ή ανάψει ξαφνικά εν κινήσει και το χειρόφρενο είναι λυμένο, τότε υποδεικνύει χαμηλή στάθμη υγρού φρένων ή βλάβη του συστήματος φρένων ή φθαρμένα τακάκια. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει ο οδηγός να πάει το όχημά του αμέσως για έλεγχο, καθώς υπάρχει πρόβλημα με το σύστημα πέδησης.
Διαβάστε επίσης: Σωστό ή λάθος το φρενάρισμα με τον κινητήρα;
Να θυμάστε πάντα ότι είναι επικίνδυνη η οδήγηση ενός οχήματος όταν είναι αναμμένη η προειδοποιητική λυχνία και το χειρόφρενο είναι «λυμένο». Ενδέχεται να υπάρξει σημαντική μείωση της απόδοσης των φρένων και έτσι να χρειαστεί περισσότερος χρόνος και απόσταση για τη επιβράδυνση και την ακινητοποίηση του οχήματος.